IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel Insignia втора ръка - заслужава ли си?

Мнозина смятат това за най-добрия Opel от десетилетия. Но ето 16 неща, които трябва да знаете

Това трябваше да е революция: кола, която да скъса с четвърт век компромисни модели на Opel в ерата GM и да създаде изцяло нова репутация за марката. Тогавашният шеф на компанията Карл-Петер Фьорстер до такава степен искаше да зачеркне миналото, че настоя да се пенсионира Vectra и новият модел да носи и изцяло ново име. Така се роди Insignia, дебютирала на Британския автосалон през 2008 година.
  
  
Opel Insignia A
Първото поколение на Insignia, с код G09, се произвеждаше между 2008 и 2017 в Рюселсхайм, Германия
  
   
В началото нещата изглеждаха обещаващо. Insignia не само изглеждаше радикално различно от всички други модели на Opel (заслуга на дизайнера Марк Адамс), но и впечатли журналистите с необичайно високото за марката качество на изпълнението. Insignia бе обявена за Европейска кола на годината за 2009 и спечели дори признанието на мнителните експерти на DEKRA като автомобила с най-малко недостатъци в своя клас.
 
  
Opel Insignia A
Старомодният и претрупан интериор не съответства на отличния екстериорен дизайн. Нещата в това отношение се пооправиха след фейслифта през 2013
  
  
Но въпреки всичко Insignia не се оказа онзи спасител и повратен момент за Opel, какъвто го виждаше Форстер. Продажбите на първото поколение (2008-2017) са прилични, но в никакъв случай революционни. Вината обаче не е на автомобила. Просто Insignia нямаше късмет с избора на момента. Пазарният й дебют съвпадна с финансовата криза през 2009 и рекордното свиване на европейския пазар. В Русия, един от основните целеви пазари, нещата тръгнаха прилично, но рязко спряха с началото на американските санкции срещу Путин - Opel, тогава още под шапката на GM, бе принуден да ги спази и изцяло се оттегли от руска територия.

И накрая Insignia стана жертва на модата: тъкмо когато моделът излезе на пазара, започна колосалният завой във вкусовете по посока на кросоувърите. D-сегментът, дотогава най-престижният за масовите производители, мина в трета глуха. Затова спасителят на Opel, измъкнал компанията от финансовото блато, всъщност се оказа не Insignia, а скромният и разработен в Корея Mokka.
  
  
Марк Адамс, Opel Insignia B
Шефът по дизайна на Opel Марк Адамс създаде и първото, и второто поколение на модела (на снимката). Специалното интервю на Марк за Automedia.bg можете да видите тук


Парадоксално, но тъкмо тези фактори, които възпряха новата Insignia, днес я правят толкова интересна опция като употребявана. Понеже не е кросоувър, няма да доплащате такса "мода" за нея. Намаляващото търсене на бизнес седани означава атрактивни цени на вторичния пазар. А огромните надежди, които Opel вложи навремето в този модел, означават старание и внимание към детайла над обичайното ниво за компанията - също добра новина за вторите и третите собственици.


Opel Insignia G09 на старо - какво трябва да знаете (ГАЛЕРИЯ):


 

 

0 от 500
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ARHEA-ORG ( преди 1 година )
    Опел Инсигния Еко флекс 2016
  • #27
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Боб ( преди 2 години )
    Ваг хейтърите които предимно ходят пеш са се включили гледам.Като всяка марка си има плюсове и минуси.Споментата маслена помпа при 2.0 cdti, уплътнение на масления охладител и някоя друга дреболия. Като цяло,на фона на проблемните ВАГ груп и разни други извращения от други производители си е доста надежден и комфортен автомобил с добър екстериор и интериор,Прилична мултимедия,добра шумоизолация и приятен като цена.
  • #26
    3 rate up comment 2 rate down comment
    ники ( преди 2 години )
    Прекрасна бангия честито на печалившите
  • #25
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Боб ( преди 2 години )
    Ваг хейтърите които предимно ходят пеш са се включили гледам.Като всяка марка си има плюсове и минуси.Споментата маслена помпа при 2.0 cdti, уплътнение на масления охладител и някоя друга дреболия. Като цяло,на фона на проблемните ВАГ груп и разни други извращения от други производители си е доста надежден и комфортен автомобил с добър екстериор и интериор,Прилична мултимедия,добра шумоизолация и приятен като цена.
  • #24
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Румен ( преди 3 години )
    Да ми направи Марк двигателя
  • #23
    6 rate up comment 4 rate down comment
    ББ ( преди 3 години )
    Ееех само хейтъри! А карали ли сте прехваленото Ауди. С изключение на 3.0 дизел BMK мотор всичко друго е ***.
  • #22
    8 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 3 години )
    Моя най-добър приятел си взе Инсигния 2015 произвден и съм я карал имам някой лични наблюдения, другото е то него.1вото нещо, коети ми нарави впечетление е тежкият волан (като го сравняванм с ФВ)2ро разходът на гориво е по-висок сравнено с други в този клас и това според мен се дължи главно на теглото на колата.Иначе изпълнението в купето е на добро ниво, хубави материали, но неговият модел е най-виското ниво на обурудване. Има и всички екстри, които другите предлагат на пазара.
  • #21
    29 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    много глупости са изписани тука от разни с "колеги","приятели" и "познати". Автомобила си е чук само да е бензин и високо изпълнение. За парите си е повече от добър
  • #20
    4 rate up comment 21 rate down comment
    Щирлиц ( преди 3 години )
    Един колега имаше такова чудо.След доста посещения в сервиза,най-после се отърва от ..чудото.
  • #19
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Друг анонимен ( преди 3 години )
    а пък за увредените от рено да не говорим...