Volkswagen не прави електромобири отскоро - германската компания експериментира с алтернативното задвижване от няколко десетилетия. Първият проект е T2 Transporter със сериозния 850-килограмов пакет оловно-киселинни акумулатори, пробег между 50 и 80 километра и електромотор с мощност от едва 22 конски сили и максимална скорост от 74 до 100 км/ч.
Тогава се появява първото поколение на Volkswagen Golf и две години след лансирането му, инженерите на компанията започват да се заиграват с превръщането му в елементарен електромобил. През 1981 се появява вариантът CityStromer (от немски "strom - електричество") - изцяло електрически Golf, разработен в сътрудничество с компанията RWE. Второ и трето поколение на хечбека се появяват през 1985 и 1993 година, а как се развива проектът, вижте в галерията ни:
CityStromer: забравеният електрически Golf (ГАЛЕРИЯ)
Всички поколения CityStromer използват старите оловно-киселинни акумулатори, тъй като за литиево-йонната технология даже не се е чувало по онова време. Според съвременните стандарти, използваните тогава акумулатори са много тежки спрямо енергийната си плътност, неефективни и неиздържащи дълго време.
Първото и второто поколение имали блок с капацитет 11.4 kWh, осигуряващи около 65 км пробег. Третото поколение е с пакет с капацитет 17.3 киловатчаса, които били достатъчни за почти 100 км градски пробег.