Дизеловите двигатели са зле пригодени за големия град и тежкия трафик. Но пък са идеални за хора, които живеят далече от местоработата си и изминават големи разстояния всеки ден. Тоест главната причина човек да избере дизела е неговата икономичност.
Само че тя напълно се обезсмисля, ако двигателят не е надежден и спестеното от гориво отива за чести ремонти. На пазара има немалко дизелови агрегати, които създават проблеми с по-голяма честота от обичайната. При някои става дума за конструктивни недомислия. При други вината е на "задкормилното устройство" - те просто изискват малко по-внимателна поддръжка, а невинаги я получават. Каквато и да е причината, ето една подборка на 10 дизелови двигателя, с които трябва да се внимава повече. След първата й част идва време и за втората.
Най-проблемните дизелови двигатели - II част (ГАЛЕРИЯ):
Още по-зле според сервизите са двигателите, произведени след 2014 година. Тогава с цел оптимизиране на производството (разбирай - понижаване на разходите) започват да се монтират шибърни маслени помпи. Некачествената пластмаса на детайлите им започва да се напуква и троши след съвсем нищожен пробег - често едва 30 000 км. Съответно недостигащата смазка може да предизвика блокиране на двигателя. Всъщност в повечето случаи този проблем се появява още в хода на заводската гаранция и се отстранява от официалния сервиз - обикновено чрез монтиране на добрата стара зъбна помпа.