Дизеловите двигатели са зле пригодени за големия град и тежкия трафик. Но пък са идеални за хора, които живеят далече от местоработата си и изминават големи разстояния всеки ден. Тоест главната причина човек да избере дизела е неговата икономичност.
Само че тя напълно се обезсмисля, ако двигателят не е надежден и спестеното от гориво отива за чести ремонти. На пазара има немалко дизелови агрегати, които създават проблеми с по-голяма честота от обичайната. При някои става дума за конструктивни недомислия. При други вината е на "задкормилното устройство" - те просто изискват малко по-внимателна поддръжка, а невинаги я получават. Каквато и да е причината, ето една подборка на 10 дизелови двигателя, с които трябва да се внимава повече. След първата й част идва време и за втората.
Най-проблемните дизелови двигатели - II част (ГАЛЕРИЯ):
Този двигател - първият в света серийно произвеждан дизелов боксер - не попада в официалната класация, най-вече защото е относително рядък. Но като създавани проблеми първите му серии бяха напълно достойни за Топ 10.
Представен в Женева през 2007, той много бързо се прочу със склонността на коляновия вал да не издържа натоварванията и да се чупи. През есента на 2010 инженерите на Subaru го обновиха, за да премахнат този проблем. Но остават някои други - например изключително висока претенциозност към качеството на горивото. Ако не бъде задоволена, дюзите бързо излизат от строя, а клапанът на рециркулацията на газовете блокира.
Къде се монтира:
Subaru Forester 2008-2020
Subaru Outback 2009-2014
Subaru Impreza 2009-2012
Subaru Legacy 2009-2014
Subaru XV 2011-2018