Дизеловите двигатели са зле пригодени за големия град и тежкия трафик. Но пък са идеални за хора, които живеят далече от местоработата си и изминават големи разстояния всеки ден. Тоест главната причина човек да избере дизела е неговата икономичност.
Само че тя напълно се обезсмисля, ако двигателят не е надежден и спестеното от гориво отива за чести ремонти. На пазара има немалко дизелови агрегати, които създават проблеми с по-голяма честота от обичайната. При някои става дума за конструктивни недомислия. При други вината е на "задкормилното устройство" - те просто изискват малко по-внимателна поддръжка, а невинаги я получават. Каквато и да е причината, ето една подборка на 10 дизелови двигателя, с които трябва да се внимава повече. След първата й част идва време и за втората.
Най-проблемните дизелови двигатели - II част (ГАЛЕРИЯ):
Този трилитров дизел бе разработен от японците през 1999 като наследник на три по-стари семейства двигатели - QD, BD и TD. При партньора Renault той замени остарелия Sofim 8140.
Цилиндровата глава е алуминиева и приютява двата горни вала, задвижвани от верига.
Още от първите си години на пазара този двигател носи доста разочарования. Типични проблеми са счупени бутала, пукнатини по главата на цилиндровия блок, скъсани ангренажни вериги, твърде рано дефектиращи подгревателни свещи, затлачване на вентилацията на картера.