Дизеловите двигатели са зле пригодени за големия град и тежкия трафик. Но пък са идеални за хора, които живеят далече от местоработата си и изминават големи разстояния всеки ден. Тоест главната причина човек да избере дизела е неговата икономичност.
Само че тя напълно се обезсмисля, ако двигателят не е надежден и спестеното от гориво отива за чести ремонти. На пазара има немалко дизелови агрегати, които създават проблеми с по-голяма честота от обичайната. При някои става дума за конструктивни недомислия. При други вината е на "задкормилното устройство" - те просто изискват малко по-внимателна поддръжка, а невинаги я получават. Каквато и да е причината, ето една подборка на 10 дизелови двигателя, с които трябва да се внимава повече. След първата й част идва време и за втората.
Най-проблемните дизелови двигатели - II част (ГАЛЕРИЯ):
За относително малката японска компания Isuzu е предмет на особена гордост, че сама разработва и произвежда двигателите си. Но понякога гордостта не е съвсем оправдана - какъвто е случаят с трилитровия дизелов V6, монтиран в пикапа D-Max и предоставян също на партньори като GM, Renault, Honda, Toyota и Mazda.
Най-характерната особеност на този агрегат е подчертаната склонност към прегряване, водеща след себе си цял куп други беди. За да го избегнат, собствениците трябва да са извънредно внимателни и редовно да следят за количеството и състоянието на антифриза, да промиват радиатора и, по възможност, да не натоварват двигателя над 3000 оборота в минута. Последното не е много приятен съвет, когато сте си купили работно конче като споменатия пикап D-Max.