Дизеловите двигатели са зле пригодени за големия град и тежкия трафик. Но пък са идеални за хора, които живеят далече от местоработата си и изминават големи разстояния всеки ден. Тоест главната причина човек да избере дизела е неговата икономичност.
Само че тя напълно се обезсмисля, ако двигателят не е надежден и спестеното от гориво отива за чести ремонти. На пазара има немалко дизелови агрегати, които създават проблеми с по-голяма честота от обичайната. При някои става дума за конструктивни недомислия. При други вината е на "задкормилното устройство" - те просто изискват малко по-внимателна поддръжка, а невинаги я получават. Каквато и да е причината, ето една подборка на 10 дизелови двигателя, с които трябва да се внимава повече. След първата й част идва време и за втората.
Най-проблемните дизелови двигатели - II част (ГАЛЕРИЯ):
Този шестцилиндров дизел, известен под кодовото име Lion, е разработен от европейския Ford през 2004 съвместно с тогавашния им партньор PSA Peugeot Citroen, и освен от тези три марки, е ползван от Jaguar и Land Rover.
Познат е с кода AJD-V6 (при Jaguar Land Rover) и DT17/20 (Peugeot-Citroen), и се произвежда в британския завод на Ford в Дагенъм. Има и разновидност с работен обем 3.0 литра.
В много отношения това е доста напредничав агрегат - с 60-градусов ъгъл между цилиндрите, два горни вала, възможност за ползване на единично и двойно тулбо, междинен охладител и степен на сгъстяване 17.3:1. Блокът е конструиран от т. нар. вермикулярен чугун, което понижава теглото до завидните за такъв двигател 202 кг.