IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10-те най-проблемни дизелови двигателя - II част

Opel, Ford и Peugeot влизат в Топ 5, но на върха, колкото и да не ви се вярва, са японци

Дизеловите двигатели са зле пригодени за големия град и тежкия трафик. Но пък са идеални за хора, които живеят далече от местоработата си и изминават големи разстояния всеки ден. Тоест главната причина човек да избере дизела е неговата икономичност.
 
  
дизел, лампа
  
   
Само че тя напълно се обезсмисля, ако двигателят не е надежден и спестеното от гориво отива за чести ремонти. На пазара има немалко дизелови агрегати, които създават проблеми с по-голяма честота от обичайната. При някои става дума за конструктивни недомислия. При други вината е на "задкормилното устройство" - те просто изискват малко по-внимателна поддръжка, а невинаги я получават. Каквато и да е причината, ето една подборка на 10 дизелови двигателя, с които трябва да се внимава повече. След първата й част идва време и за втората.
  
   
Най-проблемните дизелови двигатели - II част (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #40
    12 rate up comment 4 rate down comment
    янко ( преди 3 години )
    Показания автомобил Nissan Pathfinder на заглавната снимка изобщо не фигурира в тази класация. Моля подбирайте си по-добре снимковите материали за бъдещи статии.
  • #39
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Xxx ( преди 3 години )
    Традиционно дизела винаги е имал по високо КПД коефициент на полезно действие поне с около 20 % . Това значи ,че дизела е по рационалният двигател и оползотворява литър гориво по добре имайки по малко топлинни загуби. Бензин и Дизел с еднаква мощност ще свършат еднаква работа като единият ще изгори по малко гориво за единица време. Дизела обаче отстъпва по динамика.
  • #38
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Георги ( преди 3 години )
    Те и във Формула 1 са много яки, но за няколко минути. Вие какво искате? Да се състезавате 200 хил. км. В автомобилната индустрия работят много интелигентни хора. На обикновения човек му трябват няколко години, за да разбере как работи обикновения климатик. В един автомобил има компресори, експлозии, електричество, програмиране...Всичко това се обляга на десетилетия практика и се надгражда по малко и сигурно и всичко е направено на отделни подсистеми, които да се демонтират и подменят с нови.
  • #37
    9 rate up comment 4 rate down comment
    До ххх ( преди 3 години )
    Това дали са скъпи и нови няма значение, те принципите са си едни и същи. Просто исках да обясня, че бензина също може да има нютони в ниските, както и че това не е най-важното. Това, че една кола да кажем има повечко сила в средни и високи обороти не я прави по-лоша от такава , която има сила само в ниски, даже напротив. Многото въртящ момент в ниски създава усещане за страшно вървене, но това не отговаря на реалността.
  • #36
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Xxx ( преди 3 години )
    На моят дизел целият въртящият момент (200 nm стоков и 300 nm с чип) идва при 1800 или 1900. Ти явно караш коли от друго измерение , доста по скъпи и по нови.
  • #35
    10 rate up comment 3 rate down comment
    До ххх ( преди 3 години )
    Все си мисля, че живеем в едно и също измерение с едни и същи физични закони. Но пак казвам много по-важно е да имаш нютонметри в голям диапазон, отколкото само в ниски. По скромния въртящ момент може да се компенсира от предавателните числа и други фактори, но липсата на обороти няма как да компенсираш. Справка Сивикк 2.0 vtec без проблеми се справя с много турбо коли със сходна кубатура от същите години.
  • #34
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Xxx ( преди 3 години )
    На моят дизел целият въртящият момент (200 nm стоков и 300 nm с чип) идва при 1800 или 1900.Ти явно караш коли от друго измерение.
  • #33
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До ххх ( преди 3 години )
    Пак ти казвам, аз самият шофирам предимно дизел и ми допада изключително много, но няма как да отричам безспорните качества на бензина. Един от първите ми автомобили беше 3000 кубика атмосферен бензин и с него многократно съм побеждавал турбодизели със сходна кубатура, но съм притежавам и атмосферен дизел - пълна трагедия, не мога да изпреваря мършрута. Но бедни студентски години, няма как.
  • #32
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До ххх ( преди 3 години )
    Бмв Ф30 328i, модел на двигателя N20B20 фабрично 350nm при 1250, на stage 1, иначе казано след промяна на софтуера 420nm при 1190 оборота. Но както се опитах да обясня в случея важното, е че колата държи пика на въртяща момент до много високи обороти, от където идва спорта. Не ми е ясно от къде си останал с впечатление, че бензина няма сила в ниски - 1.7tbi на Алфа 320nm при 1400, 1.8t на Меган около 400nm, но мисля, че при по-високи обороти и др. примери.
  • #31
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Xxx ( преди 3 години )
    Предишният ми автомобил БМВ Ф30 от 2.0 бензин правеше 400nm в диапазон от 1250 до 4800Това турбо бензин ли е? Има ли тунинг? Да извадиш 400 nm от 1250 оборота е характерно за двигател на камион!:):) 1.9 tdi 90 коня 200 nm при 1800 оборота.