Дизеловите двигатели са зле пригодени за големия град и тежкия трафик. Но пък са идеални за хора, които живеят далече от местоработата си и изминават големи разстояния всеки ден. Тоест главната причина човек да избере дизела е неговата икономичност.
Само че тя напълно се обезсмисля, ако двигателят не е надежден и спестеното от гориво отива за чести ремонти. На пазара има немалко дизелови агрегати, които създават проблеми с по-голяма честота от обичайната. При някои става дума за конструктивни недомислия. При други вината е на "задкормилното устройство" - те просто изискват малко по-внимателна поддръжка, а невинаги я получават. Каквато и да е причината, ето една подборка на 10 дизелови двигателя, с които трябва да се внимава повече. След първата й част идва време и за втората.
Най-проблемните дизелови двигатели - II част (ГАЛЕРИЯ):
Остроумна на теория, но недобра в практиката идея е част от охлаждащата течност да минава през всмукателния колектор. С времето става все по-вероятно да се стигне до течове и смесване на охладителна течност с масло.
Но главната причина този двигател да има толкова лоша репутация са калпавите гарнитури и уплътнения. Още след 50-70 хиляди километра от топлообменника започват течове на масло и се налага подмяна на двата уплътнителни пръстена.
Бързо губи еластичност и уплътнението на маслената помпа, което, ако не се забележи навреме, води до превъртане на биелни и основни лагери, повреда на коляновия вал и блокиране на двигателя.
Добра страна е, че този двигател е с ангренажен ремък, а не с верига. Обтегачите му са същите като при 1.9 JTD. Доста надежден е и турбокомпресорът Garrett, въпреки че понякога се случва лопатките на променливата му геометрия да започнат да заяждат с времето от натрупания нагар.