IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Има ли бъдеще двигателят с вътрешно горене?

Експертите от Bosch вярват, че войната с електромобилите не е загубена

През 2050 година нивата на CO2 трябва да бъдат намалени да нула, а забраната на стандартните мотори влиза в сила още от 2035 година. Означава ли това, че двигателят с вътрешно горене наистина е обречен?


вредни емисии


Според Парижкото споразумение за околната среда, почти всички държави трябва да съкратят вредните емисии в транспортния сектор до нула. Отказът от автомобили с двигатели с вътрешно горене обаче изглежда абсолютно невъзможен, като това се обуславя не само от климата, но и от инфраструктурата, а също така и интереса на хората, пише в свой анализ производителят на автомобилно оборудване Bosch.

“Да, автомобилите ще станат напълно електрически, но не всички. Например, тежките камиони ще използват горивни клетки и двигатели, работещи на водород. Що се касае до нивата на азотни оксиди и сажди, те ще бъдат значително намалени. Дизеловите двигатели отдава вече са оборудвани с филтри за твърди частици. Освен това, системите за рециркуляция и обработване на отработените газове значително се подобрени, а бензиновите мотори отделят все по-малко азотни окиси, които може да бъдат спрени с помощта на филтри“, категорични са в Bosch.

Експертите от компанията смятат, че използването на филтри за твърди частици ще позволи нивата на вредни емисии да бъдат намалени дори под от законодателството допустимите граници. За целта обаче е нужен системен подход, в който основна роля ще играе оптимизацията на процеса на изгаряне и по-ефективна обработка на отделените газове. Едновременно с това трябва да бъдат подобрени системите за впръскване на гориво, да бъдат оптимизирани системите за охлаждане и за подгряване на катализаторите.

“Намаляването на нивата на емисии СО2 може да бъде постигнато и с помощта на синтетични видове горива. В наши дни много производители разработват биогорива, като не е нужно двигателите да бъдат преработвани, за да работят с тях“, смятат в Bosch.

Според експертите на компанията, не всички автомобили ще станат електрически, а по-скоро необходимите на огромен брой хора по света двигатели с вътрешно горене ще се превърнат в напълно чисти агрегати.

Снимки: Bosch

0 от 500
  • #4
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Jojo ( преди 1 година )
    Тролеите нямат бъдеще ,докато зареждането им не става за 2-3 Мин и сутрин при минус 10-15 С изминавам спокойно това ,което ми е по каталог
  • #3
    15 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дори парният двигател не е толкова несъвършен спрямо ДВГ, както ДВГ ще ни изглежда когато всички минем на електрички. Единствената причина това да не е станало по-рано е липсата на перфектна технология да съхраняване на електричеството. Но това ще се случи още през това десетилетие. Никакъв смисъл няма от изгъзиците на ДВГ, който става все по-сложен, за да отговаря на изискванията, които ел. двигателят покрива по естествен начин.
  • #2
    22 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Никакъв смисъл няма от двигател, който в естественото си състояние работи в диапазон 1000-5000 оборота, реално има тяга след 2000, трябва да се гаси и пали, има работна температура, която трябва да се достига, притежава изпускателна и заглушителна уредба, заради оборотите му трябва поне 4 степенна скоростна кутия, нуждае се от сериозно охлаждане и смяна на масло, докато спира автомобила не произвежда енергия. Въобще отживелица. Има го заради инерцията.
  • #1
    15 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    След 10 години коли с ДВГ-та нови ще се продават по-малко отколкото с тези електричество. А може и по-рано да се случи това. Вече толкова много усложниха и оскъпиха колите с ДВГ заради еко изисквания, че общо взето бъдещето им не е розово, Не се вписват във времената в които живеем.