IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Има ли бъдеще двигателят с вътрешно горене?

Експертите от Bosch вярват, че войната с електромобилите не е загубена

През 2050 година нивата на CO2 трябва да бъдат намалени да нула, а забраната на стандартните мотори влиза в сила още от 2035 година. Означава ли това, че двигателят с вътрешно горене наистина е обречен?


вредни емисии


Според Парижкото споразумение за околната среда, почти всички държави трябва да съкратят вредните емисии в транспортния сектор до нула. Отказът от автомобили с двигатели с вътрешно горене обаче изглежда абсолютно невъзможен, като това се обуславя не само от климата, но и от инфраструктурата, а също така и интереса на хората, пише в свой анализ производителят на автомобилно оборудване Bosch.

“Да, автомобилите ще станат напълно електрически, но не всички. Например, тежките камиони ще използват горивни клетки и двигатели, работещи на водород. Що се касае до нивата на азотни оксиди и сажди, те ще бъдат значително намалени. Дизеловите двигатели отдава вече са оборудвани с филтри за твърди частици. Освен това, системите за рециркуляция и обработване на отработените газове значително се подобрени, а бензиновите мотори отделят все по-малко азотни окиси, които може да бъдат спрени с помощта на филтри“, категорични са в Bosch.

Експертите от компанията смятат, че използването на филтри за твърди частици ще позволи нивата на вредни емисии да бъдат намалени дори под от законодателството допустимите граници. За целта обаче е нужен системен подход, в който основна роля ще играе оптимизацията на процеса на изгаряне и по-ефективна обработка на отделените газове. Едновременно с това трябва да бъдат подобрени системите за впръскване на гориво, да бъдат оптимизирани системите за охлаждане и за подгряване на катализаторите.

“Намаляването на нивата на емисии СО2 може да бъде постигнато и с помощта на синтетични видове горива. В наши дни много производители разработват биогорива, като не е нужно двигателите да бъдат преработвани, за да работят с тях“, смятат в Bosch.

Според експертите на компанията, не всички автомобили ще станат електрически, а по-скоро необходимите на огромен брой хора по света двигатели с вътрешно горене ще се превърнат в напълно чисти агрегати.

Снимки: Bosch

0 от 500
  • #24
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Еколог ( преди 1 година )
    Защо всички са се вторачили в замърсяването на природата с изгорелите газове на ДВГ...?!ОК...,НО...!Какво правим после със стотиците тонове неекологипчен отпаден продукт - Батериите с безвъзвратно изтекъл ресурс...?!Планетата ще бъде зарината от стари и негодни батерии...!Освен това- тяхното производство никак не е екологично...!Никой не мисли за това...,никой не повдига този въпрос...-Защо...?!?!
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    * ако НЕ бъде притиснат имах предвид
  • #22
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А Флорида в момента има проблем с еко тока си - има пикове с огромно генериране на слънчева енергия, която няма какво да прави и им трябват огромни и скъпи депа за ток. Пък в други моменти нямат достатъчно и дори тези депа не стигат. Иначе самия ДВГ, ако бъде притиснат административно, няма да изчезне близките 20 години. Ако зависи само от пазара очаквам че ще е около 50:50 с електричките. Но за да е ок това трябва да се мине на въглеродно гориво добито обратно от атмосферата.
  • #21
    8 rate up comment 5 rate down comment
    до 23 ( преди 1 година )
    А знаеш ли защо са неизползвани - защото са по-скъпи от обикновените източници. Съответно какво ще стане - цената на електромобилите ще падне, но същевременно цената на тока ще скочи. МНОГО. И какво пак толкова ще даваш за ток, колкото за бензин. Относно батериите подпомагащи електрическата мрежа - далеч не е толкова лесно. Гледай видеото The Missing Link in Renewables в тубата там разясняват как литиево йонните акумолатори не са подходящи, но са най-евтини в момента.
  • #20
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тока ти е най-малкия проблем. Има толкова много начини за производство неизползвани,отделно много ток има който се разхищава поради това че няма как да се съхранява. Една от идеите в бъдеще е да се ползват старите акумулатори от колите за изграждане на големи депа за съхраняване на ток.
  • #19
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Никола ( преди 1 година )
    Много ще ми е интересно НА ТОЗИ ЕТАП когато зареждаме колите от къде ще ни доставят толкова много ток.....изведнъж.Ще има да гърмят централи даже...
  • #18
    3 rate up comment 10 rate down comment
    До мръсен швабен ( преди 1 година )
    И аз така бях мнооооого заблуден от мнозинството накрая на 90-те началото на новия век. Фолксваген та Ауди. Когато купих Japan car , смених честотата.
  • #17
    0 rate up comment 8 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    "Tesla making batteries" видео от 17.01.2021 и сладки сънища на всички! :D
  • #16
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ти си история
  • #15
    10 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ДВГ-то е история. Без значение дали ни харесва този факт. Електрическите са производствено по-евтини, но компаниите начисляват в цената им загубите от старите и развойната дейност по новите.