През 2001 година електрическото задвижване все още не бе на дневен ред, тоталният даунсайзинг бе фантастичен сценарий, а бензинът беше сравнително евтин. Международните автомобилни изложения бяха много мащабни, пищни и очаквани събития и самата мисъл за това, да се постави под въпрос провеждането на някое от тях звучеше нелепо.
Двадесет години по-късно тези картини предизвикват голяма носталгия. Няма ги вече препълнените с най-новите коли и концепции зали, а автомобилните производители представят новостите си предимно във виртуалното пространство. Кризата с коронавируса направи този формат основен и, за съжаление на феновете, явно така ще е и занапред.
Вековната традиция на автомобилните изложения явно приключва. Преди, всяка година започваше със салона в Детройт, който, обаче, промени формата си и тази година ще се проведе през есента. Ако въобще се проведе. Но, изложението в люлката на американското автомобилостроене всяка година даваше бляскав тласък на индустрията и съпътстващите я новини и именно на това събитие се падна честта да е първото за новия XXI век.
Нека да видим с какви идеи и очаквания посрещнаха нашето столетие автомобилните производители.
Най-интересните концепции от 2001 година (ГАЛЕРИЯ)
В подготовката си за навлизане на изключително популярния сегмент на пълноразмерните пикапи, американското подразделение на Nissan знаеше, че битката с най-продаваните Ford F-150 и Chevrolet Silverado ще бъде много тежка и разчиташе на оригиналност, за да разграничи модела си от местните.
Концептът Alpha-T, който загатна за появата на серийния модел Titan се получи интересен по своему, с футуристичен дизайн на луноход, "зализана" предница и срещуположно отварящи се врати. Серийната версия запази малка част от тези неща, но въпреки масивния си двигател и добрите си характеристики, така и не успя да се превърне в "алфа мъжкар" на пазара на пикапи в САЩ.