През 2001 година електрическото задвижване все още не бе на дневен ред, тоталният даунсайзинг бе фантастичен сценарий, а бензинът беше сравнително евтин. Международните автомобилни изложения бяха много мащабни, пищни и очаквани събития и самата мисъл за това, да се постави под въпрос провеждането на някое от тях звучеше нелепо.
Двадесет години по-късно тези картини предизвикват голяма носталгия. Няма ги вече препълнените с най-новите коли и концепции зали, а автомобилните производители представят новостите си предимно във виртуалното пространство. Кризата с коронавируса направи този формат основен и, за съжаление на феновете, явно така ще е и занапред.
Вековната традиция на автомобилните изложения явно приключва. Преди, всяка година започваше със салона в Детройт, който, обаче, промени формата си и тази година ще се проведе през есента. Ако въобще се проведе. Но, изложението в люлката на американското автомобилостроене всяка година даваше бляскав тласък на индустрията и съпътстващите я новини и именно на това събитие се падна честта да е първото за новия XXI век.
Нека да видим с какви идеи и очаквания посрещнаха нашето столетие автомобилните производители.
Най-интересните концепции от 2001 година (ГАЛЕРИЯ)
През последните двадесет години Volkswagen многократно експериментира с ретро-футуристични монообемни машини, позовавайки се на емблематичните микробуси Typ 2 T1 и Т2. Първият опит в тази насока бе именно показания в Детрой Microbus. Както и серийният New Beetle, който по отношение на оформлението нямаше нищо общо с легендарния модел със заден двигател, ванът бе в стила неоретро - с естетика, връщаща към живот дизайна на знаменитите машини от миналото.
В сравнение със серийните машини от миналия век и новите концепции Bulli, BUDD-e и I.D. BUZZ, Microbus изглеждаше като гигант. И вместо екологично задвижване предлагаше сериозен V6 двигател с обем 3,2 литра и мощност 234 к.с.