През 2001 година електрическото задвижване все още не бе на дневен ред, тоталният даунсайзинг бе фантастичен сценарий, а бензинът беше сравнително евтин. Международните автомобилни изложения бяха много мащабни, пищни и очаквани събития и самата мисъл за това, да се постави под въпрос провеждането на някое от тях звучеше нелепо.
Двадесет години по-късно тези картини предизвикват голяма носталгия. Няма ги вече препълнените с най-новите коли и концепции зали, а автомобилните производители представят новостите си предимно във виртуалното пространство. Кризата с коронавируса направи този формат основен и, за съжаление на феновете, явно така ще е и занапред.
Вековната традиция на автомобилните изложения явно приключва. Преди, всяка година започваше със салона в Детройт, който, обаче, промени формата си и тази година ще се проведе през есента. Ако въобще се проведе. Но, изложението в люлката на американското автомобилостроене всяка година даваше бляскав тласък на индустрията и съпътстващите я новини и именно на това събитие се падна честта да е първото за новия XXI век.
Нека да видим с какви идеи и очаквания посрещнаха нашето столетие автомобилните производители.
Най-интересните концепции от 2001 година (ГАЛЕРИЯ)
През 2002 г. първото поколение XC90 SUV отвори принципно нова страница в историята на бастиона на спокойствието и безопасността. Година по-рано концепцията ACC (Adventure Concept Car) предизвика най-големия обществен интерес към Volvo за всички времена до тогава.
Очевидно тогавашният дизайнер на марката Питър Хорбъри и екипът му са свършили отлична работа, след като посетителите ахнаха от прототипа, представляващ пълноразмерна скица, точно повтаряща очертанията и пропорциите на серийния автомобил. Но моделът бе атрактивен и отвътре, не само отвън - с висококачествено аудио, телевизор и дори хладилник, разположени в изисканата обстановка на салона.