През 2001 година електрическото задвижване все още не бе на дневен ред, тоталният даунсайзинг бе фантастичен сценарий, а бензинът беше сравнително евтин. Международните автомобилни изложения бяха много мащабни, пищни и очаквани събития и самата мисъл за това, да се постави под въпрос провеждането на някое от тях звучеше нелепо.
Двадесет години по-късно тези картини предизвикват голяма носталгия. Няма ги вече препълнените с най-новите коли и концепции зали, а автомобилните производители представят новостите си предимно във виртуалното пространство. Кризата с коронавируса направи този формат основен и, за съжаление на феновете, явно така ще е и занапред.
Вековната традиция на автомобилните изложения явно приключва. Преди, всяка година започваше със салона в Детройт, който, обаче, промени формата си и тази година ще се проведе през есента. Ако въобще се проведе. Но, изложението в люлката на американското автомобилостроене всяка година даваше бляскав тласък на индустрията и съпътстващите я новини и именно на това събитие се падна честта да е първото за новия XXI век.
Нека да видим с какви идеи и очаквания посрещнаха нашето столетие автомобилните производители.
Най-интересните концепции от 2001 година (ГАЛЕРИЯ)
В началото на века "трите диаманта" упорито променят сдържаната и хармонична фирмена идентичност с нещо коренно ново. Търсенето доведе до т.нар геомеханичен дизайн, който варираше от оригинален до направо отблъскващ. Създадения от американското подразделение на марката високопроходим концепт RPM 7000 можеше да се счита за удачен експеримент: намиращ се на кръстопътя между кросоувърите и спортните коли, той е агресивен автомобили с черти от болидите за рали "Дакар" и дори тези от Формула 1 (за което намеква релефният "нос").
Макар и да изглежда внушително, моделът е с дължина от едва 4318 мм и с колесна база от 2640 мм. Кабината е безкомпромисно спортна, със спортни "легени" и минималистична облицовка. Задвижването пък бе поверено на двулитров турбомотор с 315 к.с.