През 2001 година електрическото задвижване все още не бе на дневен ред, тоталният даунсайзинг бе фантастичен сценарий, а бензинът беше сравнително евтин. Международните автомобилни изложения бяха много мащабни, пищни и очаквани събития и самата мисъл за това, да се постави под въпрос провеждането на някое от тях звучеше нелепо.
Двадесет години по-късно тези картини предизвикват голяма носталгия. Няма ги вече препълнените с най-новите коли и концепции зали, а автомобилните производители представят новостите си предимно във виртуалното пространство. Кризата с коронавируса направи този формат основен и, за съжаление на феновете, явно така ще е и занапред.
Вековната традиция на автомобилните изложения явно приключва. Преди, всяка година започваше със салона в Детройт, който, обаче, промени формата си и тази година ще се проведе през есента. Ако въобще се проведе. Но, изложението в люлката на американското автомобилостроене всяка година даваше бляскав тласък на индустрията и съпътстващите я новини и именно на това събитие се падна честта да е първото за новия XXI век.
Нека да видим с какви идеи и очаквания посрещнаха нашето столетие автомобилните производители.
Най-интересните концепции от 2001 година (ГАЛЕРИЯ)
Този прототип напълно преосмисли същността на многофункционалния автомобил за хора, водещи активен начин на живот и предпочитащи чести излизания сред природата. Той, както и пикапът Ridgeline с по-различна от стандартната концепция, демонстрира интереса на производителя към абсолютно нестандартни многофункционални модели с ярък, весел дизайн, напълно лишени от характеристиките на класическите автомобили в сегментите си.
Концепцията на миниван с повишен клирънс бе с атмосферен 4-литров мотор, 5-степенна механична скоростна кутия и задвижване на предните колела. Последното бе поправено с появата на серийния Honda Element през 2002 година, който вече бе с 4х4 задвижване и класическата за Америка автоматична трансмисия.