През 2001 година електрическото задвижване все още не бе на дневен ред, тоталният даунсайзинг бе фантастичен сценарий, а бензинът беше сравнително евтин. Международните автомобилни изложения бяха много мащабни, пищни и очаквани събития и самата мисъл за това, да се постави под въпрос провеждането на някое от тях звучеше нелепо.
Двадесет години по-късно тези картини предизвикват голяма носталгия. Няма ги вече препълнените с най-новите коли и концепции зали, а автомобилните производители представят новостите си предимно във виртуалното пространство. Кризата с коронавируса направи този формат основен и, за съжаление на феновете, явно така ще е и занапред.
Вековната традиция на автомобилните изложения явно приключва. Преди, всяка година започваше със салона в Детройт, който, обаче, промени формата си и тази година ще се проведе през есента. Ако въобще се проведе. Но, изложението в люлката на американското автомобилостроене всяка година даваше бляскав тласък на индустрията и съпътстващите я новини и именно на това събитие се падна честта да е първото за новия XXI век.
Нека да видим с какви идеи и очаквания посрещнаха нашето столетие автомобилните производители.
Най-интересните концепции от 2001 година (ГАЛЕРИЯ)
Някои концептуални автомобили успяват да се установят дълго време в далечните краища на ума и ви карат искрено да съжалявате, че производителят не е бил смел да ги превърне в серийни модели. Заднозадвижваното ретро купе Forty-Nine с визия от легендарния американски дизайнер Чип Фууз и 3,9-литров "осмак" определено е в групата на подобни смели проекти.
Авторът на необикновения проект черпи вдъхновение от първия следвоенен лек автомобил на Ford Форд от 1949 година, който още с появата си привлякъл всевъзможни гаражни майстори и специалисти по персонализация и един от родоначалниците на популярната и днес хот-род мания. Готическият Forty-Nine прави трайно впечатление и до днес, но бе прекалено нишов, за да попадне на поточните линии.