През 2001 година електрическото задвижване все още не бе на дневен ред, тоталният даунсайзинг бе фантастичен сценарий, а бензинът беше сравнително евтин. Международните автомобилни изложения бяха много мащабни, пищни и очаквани събития и самата мисъл за това, да се постави под въпрос провеждането на някое от тях звучеше нелепо.
Двадесет години по-късно тези картини предизвикват голяма носталгия. Няма ги вече препълнените с най-новите коли и концепции зали, а автомобилните производители представят новостите си предимно във виртуалното пространство. Кризата с коронавируса направи този формат основен и, за съжаление на феновете, явно така ще е и занапред.
Вековната традиция на автомобилните изложения явно приключва. Преди, всяка година започваше със салона в Детройт, който, обаче, промени формата си и тази година ще се проведе през есента. Ако въобще се проведе. Но, изложението в люлката на американското автомобилостроене всяка година даваше бляскав тласък на индустрията и съпътстващите я новини и именно на това събитие се падна честта да е първото за новия XXI век.
Нека да видим с какви идеи и очаквания посрещнаха нашето столетие автомобилните производители.
Най-интересните концепции от 2001 година (ГАЛЕРИЯ)
Новият дизайнерски език на Chrysler от началото на века беше умишлено грубо и безкомпромисно послание от самото начало. Това си пролича и в дъщерната марка Dodge и нейния оригинален концепт Super 8 Hemi, чиято визия граничеше с абсурд. Но все пак трябва да му отдадем заслуженото: той намекна за серийния Dodge Charger и възвести дългоочаквания преход на големите пътнически автомобили от платформи с предно задвижване на такива с надлъжно разположен двигател и задно задвижване, като дори обяви връщането на V8 двигателите в експлоатация при всеки клас.
Агрегатът от ново поколение, с историческото и магическо име Hemi, се превърна в неразделна част от мускулестия образ на Dodge. В случая на Super 8 Hemi това бе 5,7-литровият "звяр" с 358 к.с. и 536 Нм, който подготви ренесанса на детройтските мъсъл-карове.