През 2001 година електрическото задвижване все още не бе на дневен ред, тоталният даунсайзинг бе фантастичен сценарий, а бензинът беше сравнително евтин. Международните автомобилни изложения бяха много мащабни, пищни и очаквани събития и самата мисъл за това, да се постави под въпрос провеждането на някое от тях звучеше нелепо.
Двадесет години по-късно тези картини предизвикват голяма носталгия. Няма ги вече препълнените с най-новите коли и концепции зали, а автомобилните производители представят новостите си предимно във виртуалното пространство. Кризата с коронавируса направи този формат основен и, за съжаление на феновете, явно така ще е и занапред.
Вековната традиция на автомобилните изложения явно приключва. Преди, всяка година започваше със салона в Детройт, който, обаче, промени формата си и тази година ще се проведе през есента. Ако въобще се проведе. Но, изложението в люлката на американското автомобилостроене всяка година даваше бляскав тласък на индустрията и съпътстващите я новини и именно на това събитие се падна честта да е първото за новия XXI век.
Нека да видим с какви идеи и очаквания посрещнаха нашето столетие автомобилните производители.
Най-интересните концепции от 2001 година (ГАЛЕРИЯ)
През 2000 година Chrysler се лиши от шеф-дизайнера си Том Гейл, който дълго време определяше облика на машините им. Но компанията се взе в ръце и започна да формира новия си дизайнерски език, като концепцията Crossfire бе един от неговите предвестници. Компанията бе уверена, че моделът ще се превърне във вечна класика, макар да копираше представено малко по-рано серийно купе.
Crossfire беше на базата на роудстъра Mercedes-Benz SLK и използваше немски агрегати, по силата на тогавашния съюз Daimler-Chrysler. И както донора си използваше алуминиево шаси с купе от въглеродни нишки и изразителна "муцуна". За красотата на двувратия модел, балансиращ между авангардното и ретрото, може да се дискутира дълго, но това, че бе оригинален, признаха и най-големите скептици.