IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

BMW се отказва от скоростната кутия с двоен съединител

Този тип трансмисия няма да се поставя дори на М-моделите

Германският производител BMW се отказва от 7-степенната си автоматична скоростна кутия, като тя няма да се поставя дори на моделите, разработени от М-подразделението на компанията. Вместо нея ще бъде използвана традиционната 8-степенна автоматична трансмисия, съобщава BMW Blog.


скоростна кутия BMW


Автоматикът със 7 скорости (DCT) имаше много фенове през годините. Той сменя предавките по-бързо, отколкото шофьорът дори може да си помисли, а освен това даваше и по-голям контрол върху автомобила. Освен това, неговият селектор с формата на капка беше и по-лесен за използване, макар и визуално това да не изглежда точно така.

Представител на BMW потвърди и пред друго издание – The Drive, че нито един от бъдещите модели, в това число и тези на M-подразделението, няма да получи скоростна кутия с двоен съединител и 7 предавки. Той посочи и причините, поради които компанията ще разчита на досегашния си автоматик с 8 скорости.

Основната е, че като представяне – време за смяна на предавки, 8-степенната скоростна кутия не се отличава от 7-степенната, а освен това, тя позволява и по-голяма икономия на гориво. Също така, автоматикът с 8 степени е проектиран за работа със системата за задвижване на четирите колела, докато DCT е предназначена за автомобили със задно предаване.

Друга причина е, че в BMW имат огромни планове за електрификация на моделната си гама, които ще погълнат сериозна сума. И затова няма смисъл да се инвестира в модернизирана на сегашната скоростна кутия DCT, за да може тя да достигне нивото на автомата с 8 предавки.

Снимка: BMW

0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Цеко ( преди 4 дни )
    DCT с вграден електромор се разработват, излизат скоро на пазара(ако е вярно, че все още няма на пазара, не ми се търси сега). Тъжното е, че едно време ///M си имаха собствен двигател, скоростнат кутия, мисля понякога и окачване. Съвременните конструктивно се доближават прекалено много до обикновенните (макар и мощни) беенвета и стават едни бездушни и надценени, макар и бързи, модели.
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Камен ( преди 4 дни )
    Карам последната тройка с автоматична ZF 8-степенна и е великолепна..... браво БМВ!
  • #8
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Гостилничаря ( преди 4 дни )
    Най-добре ще е въобще да се откажат да правят коли. 3 пъти смяна на двигател през гаранцията не отива и на най-големите *** в историята. Скупи, трошливи ***.....!!!
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    snaky ( преди 4 дни )
    До bmw 550d: Не мисля, че е конструктивна пречка, ама ако това ги задължава, да преработят основно кутията, като сметнат цената и ползите, явно няма никакъв смисъл.
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    bmw 550d ( преди 4 дни )
    Друга причина BMW да разкарат DCT е, че новото поколение на ZF 8HP идва с вграден електромотор с мощност до 140kw. Не съм чул още ск. кутия с 2 съединителя да има вграден електромотор, може би при тези кутии има някакви конструктивни пречки да се интегрира ел. мотор. Ако е така, ел. задвижването, което е част от ск. кутия ще натежи много към ск. кутии на ZF.
  • #5
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    До 2: ZF 8HP няма същата скорост на превключване нито мигновеното превключване на DCT, ОБАЧЕ ZF направиха тези разлики минимални и за обикновения човек, те са почти неусетни. Високата надеждност на ZF с хидротрансформатор, масовото производство и липсата на обслужване натежават. Аз карам такава ск. кутия и на спорт може да се заблудиш че е DCT. В режим комфорт пък е много по-комфортна от DCT. Щом я слагат на Бмв М5 значи е достатъчно за всяка обикновенна кола.
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Точно така, БМВ както и Ауди са със 8 степенната скоростна кутия на ZF, тя е най-добрата в света, освен това е проектирана за задно, предно 4Х4, ДВГ или хибридни. Абе за всичко, кутията е уникална. Но 7 степенната може да си е тяхно производство, не знам, зсъс сигурност ZF произвеждат 7 степенни кутии с двоен съединител, но дали БМВ купува от техните, нямам представа.
  • #3
    22 rate up comment 0 rate down comment
    име ( преди 4 дни )
    Така ,както е написано излиза , че скоростните кутии се произвеждат от БМВ.Защо си мисля , че и двете не са техни а са на ZF?
  • #2
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Потребител ( преди 4 дни )
    Не съм голям експерт по скоростни кутии, така че не бих си позволил да давам някакви крайни зключения. Но ако БМВ могат да постигнат същата скорост на превключване и като цяло динамика с обикновен автомат, то замяната на DTC трансмисията е оправдана. Мисля че един класически автомат би бил по-лесен за обслужване и евентуални ремонти отколкото кутия със двойни съединители.
  • #1
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Тъпо ( преди 4 дни )
    Пак миксерите са виновни и са в дъното...