IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да удължим живота на автоматика с двоен съединител?

Спазването на тези прости съвети ще спести средства и посещения в сервиза

Роботизираната скоростна кутия с двоен съединител е сравнително ново явление в масовите автомобили - BorgWarner я разработи за Volkswagen и германците я въведоха за пръв път през 2003 в своя Golf R32, под имео DSG. Но всъщност тя съществува много по-отдавна: от екзотичния Hillman Minx през 1961, в няколко източноевропейски трактора през 70-те, и в състезателното Porsche 962C от 1985.
На практика това е механична скоростна кутия с два съединителя, серво и управляващ блок. От обикновените роботизирани скоростни кутии тя се отличава по това, че може да държи включени две предавки и да преминава от една на друга, без да се прекъсва подаването на мощност.


Volkswagen Arteon


Най-разпространеният вариант на пазара е именно DSG, която се предлага от няколко марки във Volkswagen Group - основно Volkswagen, Skoda, Audi и Seat. При други производители се нарича PDK, SST, PSG, EDC, S-tronic.

Кутията с двоен съединител има няколко предимства пред класическия хидротрансформаторен автоматик. Тя гарантира бърза реакция, мигновена смяна на предавките и разход на гориво като при механична трансмисия. Освен това е чувствително по-евтина за производство. Минусът е, че се нуждае от известно внимание, за  да съхрани нормалната си работоспособност поне до 200 000 км. За тази цел трябва да се спазват няколко прости правила.


6 основни правила за запазване на живота на роботизираната кутия (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гошо ( преди 10 часа )
    Как да удължим живота на автоматика с двоен съединител? Много просто - не купувайте коли с такива автоматици :)
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Още с първото и са у киреча! Задължителна смяна на масла при ДСГ е още първите 40к км. Иначе гаранцията у лево. Отделно ДСГто никога на включва първа в обратен режим, освен при потегляне. Поне при мен е така. Не знам коя модификация е, но колата е на година. Работи перфектно и е удоволствие да се кара
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Карам си хидротрансформатора, нито се обслужва нито издава странни звуци ала ДСГ, вярно харчи малко повече, но все тая. Не случайно почнаха да го връщат, ако махнат еко шитните колите ще са съвсем други.
  • #14
    8 rate up comment 3 rate down comment
    none ( преди 1 седмица )
    Феновете, пак започнаха да обясняват че царят ФВ не бил гол :)). DQ250 кутията също не е цвете (не че е толкова лоша, но ФВ я слагат на всякакви коне и нютонметри, и в "правилната" комбинация се троши като солети). Същият е и проблемът с механичната им кутия MQ350, която на 150 к.с. дизел може да изкара 500К км, но на 190 к.с. не изкарва и половината. ФВ производните се купуват само в правилната комбинация (2.0 дизел с ръчка или 3.0 дизел със ZF автомат) за да има някаква надеждност.
  • #13
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    ба, ба....аз на дачията толкова поддръжка по принцип не се занимавам да и правя, камо ли само на скоростната кутия
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Радо ( преди 1 седмица )
    Да а не беше ли ЗетеФ със 6 скорости също проблемен а???Имах го на старото А6 3 литра и на 160 Хил беше също за ремонт !!!Сега вече новия със 8 скорости е друга бира но така е и със ДСГ все пак тя се предлага вече 16 години и няма нищо общо със оня евтин първоначален *** със кодово название ДКЮ 200 7 скорости със сух съединител!!!!!!
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Ясно е ( преди 1 седмица )
    Ясно е че автоматът на ЗетеФ си е премиум ама ако човек провери ще види колко скъпо струва една 8 ЗетеФ кутия нова и колко струва едно ДСГЕ!!!!И друго просто мразя хейта пишат ДСГ и веднага се почва да се плюе ама че това било най евтината и най елементарна вариация на ДСГЕ никой не го признава.И във същото това време никой не говори за новите модерни ДСГЕ като ДКЮ 381,500 и тн итн който се монтират на новите мощни Вагове даже на откачения стейдж 4 със 500 к.с .......
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Обслужването на ДСГ-то в официален сервиз преди 2 години беше около 300 лв. Преди 5-6 години обслужването на 6 скоростен автоматик на ZF в не-официален сервиз беше 200 лв. С всяко ново поколение и двата типа кутии се подобряват и бързо се свиква с разликите.
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Да ти кажа чесно, не искам да съм специалист по DSG-та за да карам автоматик. Коя била преработена, коя не, каква е гаранцията че новите няма да се окажат същия *** след като направят 5 години? Един път като си се оср.ал, после върви обяснявай колко са добри новите... ае не мерси нямам и доверие на ВАГ. Да не говорим, че и без да се чупят обслужванията им са много скъпи сравнено с премиум ск. кутии на ZF.
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Ало автора ( преди 1 седмица )
    Ало автора а защо не обясни колко вида Дсге кутии има защо не обясни от кои години коя се произвежда ???? Защо не обясни че тая кутия 7 скорости със сух съединител беше основно преработена 2013 а в днешно време даже не се предлага а???? Нормално българина е още на Голф 5 смятай кога ще ги настигнем Европата