IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да удължим живота на автоматика с двоен съединител?

Спазването на тези прости съвети ще спести средства и посещения в сервиза

Роботизираната скоростна кутия с двоен съединител е сравнително ново явление в масовите автомобили - BorgWarner я разработи за Volkswagen и германците я въведоха за пръв път през 2003 в своя Golf R32, под имео DSG. Но всъщност тя съществува много по-отдавна: от екзотичния Hillman Minx през 1961, в няколко източноевропейски трактора през 70-те, и в състезателното Porsche 962C от 1985.
На практика това е механична скоростна кутия с два съединителя, серво и управляващ блок. От обикновените роботизирани скоростни кутии тя се отличава по това, че може да държи включени две предавки и да преминава от една на друга, без да се прекъсва подаването на мощност.


Volkswagen Arteon


Най-разпространеният вариант на пазара е именно DSG, която се предлага от няколко марки във Volkswagen Group - основно Volkswagen, Skoda, Audi и Seat. При други производители се нарича PDK, SST, PSG, EDC, S-tronic.

Кутията с двоен съединител има няколко предимства пред класическия хидротрансформаторен автоматик. Тя гарантира бърза реакция, мигновена смяна на предавките и разход на гориво като при механична трансмисия. Освен това е чувствително по-евтина за производство. Минусът е, че се нуждае от известно внимание, за  да съхрани нормалната си работоспособност поне до 200 000 км. За тази цел трябва да се спазват няколко прости правила.


6 основни правила за запазване на живота на роботизираната кутия (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    В задръстване изчакваш предната кола да се отдалечи и отпускаш по-рязко пeдала. Иначе все едно си на полусъединител с натисната спирачка.
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Доктато двусъединителните са по-евтини от класическия автомат това ще е при всички евтини модели. В общи линии извън премиум сегмента май само Пежо останаха да предлагат класически автомат вместо CVT, двусъединтелни и обикновени роботи. Или поне в момента не се сещам за други
  • #4
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Като цяло тея ск. кутии с двойни съединители се оказаха провал, защото се оказаха ненадежни и скъпи за експлоатация, а в същото време класическия надежден автоматик с хидротрансформатор еволюира и вече времената за превклюване са минимални и неусетни. ВАГ инвестираха много пари в ДСГ и ще си ги пробутват още дълго.
  • #3
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Като го държим в гаража
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Дори сега на някои шкоди си сложиха пак хидротрансформаторче.
  • #1
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Много хора избягват vw именно заради тези скапани автоматици. Карал съм веднъж пасат с дсг и като направиш kick down и нищо не се случва 2 сек. Помислих че има някаква повреда тая кола. Караш ли веднъж ск. Кутия ZF 8 ск. Неможе повече нищо да ти хареса.