Наричат Формула 1 "кралицата на моторните спортове". И с основание: едва ли има друг автомобилен шампионат който да е толкова популярен, толкова конкурентен и да представя толкова иновации. Дори и в наши дни, когато много от "пуристите" на Ф1 обвиняват сериите, че са загубили блясъка си и не са на желаното ниво отпреди години, Гран при сериите се радват на стабилен рейтинг и са все така сурова мелачка за таланти и фабрика за много пари.
От началото на съвременните Ф1 серии след Втората световна война, спортът търпи огромно развитие. И концепциите за болидите се променят доста често, а технологиите използвани в тях еволюират непрекъснато. Тук искаме да ви разкажем за няколко повратни момента от историята на спорта, свързани с някои първи неща: от първите победи, до първите значими иновации. Нека ги разгледаме:
9 повратни момента от историята на Формула 1 (ГАЛЕРИЯ):
В наши дни е невъзможно да си представим съвременните машини от Ф1 без върховата им аеродинамика. Всъщност, през 2011 година, тогавашният шеф на Ferrari Лука Ди Монтедземоло заяви че "Формула 1 прекалено много набляга на аеродинамиката. Ние конструираме по-скоро самолети, отколкото коли."
Макар и преди, и след войната да е имало ниски и издължени болиди с добро съпротивление, автомобилът който дава тласък на върховата аеродинамика е болидът Lotus 49 на Колин Чапмън. Машината "разперва криле" в Гран при на Монако през 1968 година, като предлага още една интересна идея: самият двигател да е вграден като част от шасито, за да спести тегло и да добави якост.