Формула 1, чийто сезон бе подновен с Гран при на Австрия миналата неделя след близо 4-месечно прекъсване заради пандемията от Covid-19 (победител стана пилотът на Mercedes Валтери Ботас) е най-зрелищното автомобилно шоу на планетата, макар че според някои позагуби блясъка си в последните години. Въпреки това, почти всеки сезон е изпълнен с интрига, изненадващи събития на пистите, както, разбира се, и с провали и неразбории. Именно за последните става дума в тази класация на онлайн изданието на Top Gear.
Най-големите издънки във Formula 1 (ГАЛЕРИЯ):
Фарсът с гумите в САЩ през 2005 година
По време на свободните тренировки за Гран при на САЩ през 2005 г. някои отбори с Michelin имаха сериозни проблеми с гумите си, като сред всички се открои Ралф Шумахер. Това накара френската компания да обяви, че пилотите с нейните гуми ще трябва да намаляват преди завой 13 (а той е един от най-бързите), защото могат да изкарат само 10 обиколки. Днес, разбира се, пилотите могат просто да влязат в бокса за бърза смяна на гумите, но според правилата тогава комплектът гуми трябваше да стигне за цялото състезание. От Michelin се опитаха да издействат завой 13 да бъде превърнат в шикан, но FIA отказа с аргумента, че това ще бъде несправедливо за отборите, които ползват гуми Bridgestone.
Поради това в края на загряващата обиколка, всички отбори с гуми Michelin влязоха в бокса, като на старта останаха само 6 болида - по два на Ferrari, Jordan и Minardi. Състезанието, което трябваше да бъде страхотно с Ярно Трули на пол пъзишън, пред Кими Райконен и Дженсън Бътън, се превърна във фарс. Зрителите не спряха да освиркват отборите на Michelin, а Формула 1 така и не се върна обратно на митичната писта "Индианаполис". Това беше огромен срам за спорта, който увреди сериозно репутацията му в САЩ преди сензационното му завръщане в Остин през 2012 г.
А какво се случи в състезанието? Ами, Михаел Шумахер спечели, пред съотборника си във Ferrari, а трети завърши едно португалско момче на име Тиаго Монтейро. Двата болида на Minardi пък завършиха последни - някои неща не се променят.
По време на свободните тренировки за Гран при на САЩ през 2005 г. някои отбори с Michelin имаха сериозни проблеми с гумите си, като сред всички се открои Ралф Шумахер. Това накара френската компания да обяви, че пилотите с нейните гуми ще трябва да намаляват преди завой 13 (а той е един от най-бързите), защото могат да изкарат само 10 обиколки. Днес, разбира се, пилотите могат просто да влязат в бокса за бърза смяна на гумите, но според правилата тогава комплектът гуми трябваше да стигне за цялото състезание. От Michelin се опитаха да издействат завой 13 да бъде превърнат в шикан, но FIA отказа с аргумента, че това ще бъде несправедливо за отборите, които ползват гуми Bridgestone.
Поради това в края на загряващата обиколка, всички отбори с гуми Michelin влязоха в бокса, като на старта останаха само 6 болида - по два на Ferrari, Jordan и Minardi. Състезанието, което трябваше да бъде страхотно с Ярно Трули на пол пъзишън, пред Кими Райконен и Дженсън Бътън, се превърна във фарс. Зрителите не спряха да освиркват отборите на Michelin, а Формула 1 така и не се върна обратно на митичната писта "Индианаполис". Това беше огромен срам за спорта, който увреди сериозно репутацията му в САЩ преди сензационното му завръщане в Остин през 2012 г.
А какво се случи в състезанието? Ами, Михаел Шумахер спечели, пред съотборника си във Ferrari, а трети завърши едно португалско момче на име Тиаго Монтейро. Двата болида на Minardi пък завършиха последни - някои неща не се променят.