Наричат Формула 1 "кралицата на моторните спортове". И с основание: едва ли има друг автомобилен шампионат който да е толкова популярен, толкова конкурентен и да представя толкова иновации. Дори и в наши дни, когато много от "пуристите" на Ф1 обвиняват сериите, че са загубили блясъка си и не са на желаното ниво отпреди години, Гран при сериите се радват на стабилен рейтинг и са все така сурова мелачка за таланти и фабрика за много пари.
От началото на съвременните Ф1 серии след Втората световна война, спортът търпи огромно развитие. И концепциите за болидите се променят доста често, а технологиите използвани в тях еволюират непрекъснато. Тук искаме да ви разкажем за няколко повратни момента от историята на спорта, свързани с някои първи неща: от първите победи, до първите значими иновации. Нека ги разгледаме:
9 повратни момента от историята на Формула 1 (ГАЛЕРИЯ):
Болидът на Ferrari от 1989 година е едновременно брилянтен и безнадежден. Задвижваната от гръмогласен V12 машина е толкова ненадеждна, че през целия сезон Найджъл Менсъл и Герхард Бергер не успяват да завършат заедно в нито едно състезание.
Но италианците представят една доста интересна иновация: новата полуавтоматична скоростна кутия, с контрол на предавките от лостчета на волана. Тя е много бърза, което е важно в надпревара, в която пилотите се борят за частица от секундата. И останалите отбори бързо възприемат идеята и захвърлят механичните трансмисии. Ferrari не е първият тим, спечелил шампионата с такава трансмисия, но определено дава тласък на развитието й.