Наричат Формула 1 "кралицата на моторните спортове". И с основание: едва ли има друг автомобилен шампионат който да е толкова популярен, толкова конкурентен и да представя толкова иновации. Дори и в наши дни, когато много от "пуристите" на Ф1 обвиняват сериите, че са загубили блясъка си и не са на желаното ниво отпреди години, Гран при сериите се радват на стабилен рейтинг и са все така сурова мелачка за таланти и фабрика за много пари.
От началото на съвременните Ф1 серии след Втората световна война, спортът търпи огромно развитие. И концепциите за болидите се променят доста често, а технологиите използвани в тях еволюират непрекъснато. Тук искаме да ви разкажем за няколко повратни момента от историята на спорта, свързани с някои първи неща: от първите победи, до първите значими иновации. Нека ги разгледаме:
9 повратни момента от историята на Формула 1 (ГАЛЕРИЯ):
В първите години на Формула 1 след войната, всички шампионски коли - на Alfa, Mercedes и Maserati били с нормална компановка: двигател отпред, пилот зад него и някъде по-назад не много безопасен резервоар за гориво, близо до задните задвижващи колела.
Едва през 1958 година миниатюрният Cooper T43 става първият болид, с двигател, разположен зад кокпита, който вижда първи карирания флаг на финала. И доказва, че ниското тегло и балансираното управление могат да надделеят над суровата мощност.