Вече близо век германските автомобили са символ на добро инженерство, качествено изпълнение и удоволствие от шофирането. Но това съвсем не значи, че те са безпроблемни, особено когато прибегнете към тях втора или трета ръка. А като имаме предвид, че през 2020 година на марките VW, Mercedes, BMW, Audi и Opel се падат над три четвърти от целия пазар на употребявани коли в България, ще разберете защо подхождаме към въпроса за надеждността им с особено внимание.
Много от проблемите при германците са разбираеми, защото става дума за автомобили от по-висок клас, с мощни и по-натоварени мотори. Най-надеждните агрегати обикновено са най-простите, с атмосферно пълнене и с относително малък обем. А тук говорим предимно за големи и сложни турбодвигатели. Нека видим към кои от актуалните на българския пазар мотори от Германия трябва да сте особено внимателни. Все пак имайте предвид, че "проблемни" означава относително по-висока честота на дефектите, а не стопроцентова гаранция, че нещо ще се повреди. При правилна поддръжка много от споменатите агрегати могат да служат вярно, без да създават ядове.
5 проблемни германски мотора (ГАЛЕРИЯ):
М272 е кодът на поколението V6 агрегати на Mercedes, въведени през 2004 като наследници на стария М112. С обем 2.5, 3.0 и 3.5 литра, тези двигатели останаха на въоръжение до към 2012-2013, а в отделни модели като R-класата - и до 2017.
За времето си това бяха много прогресивни машини - с алуминиеви блокове, силициево-алуминиеви покрития на цилиндрите, алуминиеви бутала и магнезиев всмукателен колектор. Между двата цилиндрови блока имаха балансиращ вал, който да обира нежеланите вибрации. Всмукателният колектор бе с променлива геометрия за по-висока ефективност. Механичният термостат от старите поколения бе заменен от електронно управление на охладителната система.