Седанът, като тип автомобилно купе, все повече отива към залез: клиентите за такъв тип автомобили стават все по-малко, като основно се предлагат автомобилите на така наречените премиум марки, като Audi, Mercedes и BMW или пък топ лимузини от ранга на Bentley и Rolls Royce.
Все пак, преди години, луксозни и т. нар" супер седани" все още бяха интересни на публиката и най-вече на потенциалните клиенти. Затова, мнозина фирми направиха своите смели предложения за сегмента, като сред тях имаше и такива, които никога дотогава не бяха си и помисляли за комфортен модел с 4 врати. Е, тенденциите се обърнаха и автомобилния свят бе завладян от модата на кросоувър и SUV-моделите, където също видяхме играчи, които не биха си и помисляли да се пробват.
Връщайки се на суперседаните, в началото на века и дори преди няколко години имаше някои уникални предложения. Някои от тях бяха близо до серийно производство и бяха отложени в последния момент, а други си останаха просто атрактивни концепции.
9 супер седани, които така и не станаха серийни (ГАЛЕРИЯ):
При Cadillac Sixteen, както подсказва името му, става въпрос за сериозни цифри. Идеята бе този седан да бъде въоръжен с 16-цилиндров двигател с обем 13,6 литра и да постига максимална мощност от над 100 к.с. и въртящ момент от над 1350 Нм. Моделът бе много повече инженерно упражнение, отколкото концепт, а двигателят му, създаден от нулата, можеше да изключва до 12 цилиндъра по време на движение, за да спести гориво.
За съжаление, представеният през 2003 година прототип така и не доведе до нищо подобно в сериен вид, макар някои от елементите му да намериха приложение в различни модели на Cadillac.