IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Auto 2000 - как Volkswagen си представяше автомобила на бъдещето

Прототипът от 80-те въведе дизайна на Passat и е първият в света със система Start/Stop

Времето, когато приближаването на новото хилядолетие предизвикваше у човечеството въодушевление и трепет, отдавна отмина. Преди 4 десетилетия обаче всичко беше различно - прословутата 2000 година беше считана за отправна точка към прекрасното бъдеще. Компанията от Волфсбург не праваше изключение и през 1981 година нейните инженери направиха смел концепт с вълнуващото по това време име Volkswagen Auto 2000.


 Volkswagen Auto 2000


Източник на мотивация и финансиране за проекта е Федералното министерство на образованието и научните изследования на Германии, която си поставя за цел да изобрети автомобила на бъдещето. Той трябва да бъде технологичен, лек, просторен и икономичен. В проекта са вложени 110 милиона марки (огромна за това време сума), а конкуренти на Volkswagen са Mercedes-Benz и Audi.

Разбира се, докато се занимават с нещо полезно за цялата автомобилна промишленост, компаниите не забравят и собствените си интереси. Volkswagen Auto 2000 се превръща в изпитателен полигон за изпробването на перспективни дизайнерски решения. Не е трудно, например, да се разпознае решетката на радиатора, която става визитна картичка на третото поколение на Passat, а също така и характерната предна броня.


 Volkswagen Auto 2000


Силуетът на тривратият модел не изглежда особено изтънчено и изящно, но Volkswagen постига впечатляваща аеродинамична ефективност. Коефициентът на челно съпротивление е 0,25 (за сравнение при серийния седан Passat B3 е 0,28), но това не е единственото силно оръжие на автомобила. За да покрие зададените технически изисквания, той трябва да харчи максимум 9,5 л/100 км, което кара инженерите от Волфсбург да използват някои нови решения. Две от тях стават неизменна част от автомобилната индустрия.

Независимо от версията (Volkswagen се предлага с 1,2-литров турбодизел с 3 цилиндъра, или с бензинов 1,0-литров турбомотор), Auto 2000 е оборудван със система Start/Stop. А хидромеханичният автомат е научен да преминава на неутрална предавка при движеие по инерция за минимализиране на загубите при триенето.

Още снимки на забележителния за времето си автомобил - вижте в галерията:

Уви, до серийно производство не стига нито един от участниците в конкурса - нито автомобила на Volkswagen, нито конкурентите разработки на Mercedes-Benz и Audi, но все пак Auto 2000 предлага някои нови неща, които компанията-производител (а и не само тя) използват за бъдещите си модели.

Снимки: Volkswagen

0 от 500