IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пълнене на резервоара догоре или доливане на 10‑15 литра ‑ кое е правилно?

Много шофьори често изпадат в подобна дилема и не знаят кой вариант да изберат

Собствениците на автомобили имат различно мнение по този въпрос ‑ някои от тях предпочитат винаги да зареждат догоре, докато други сипват по‑малко гориво в резервоара и съответно по‑често посещават бензиностанциите. Кой от двата подхода е правилен?


гориво


Нека започнем с това, че обемът на резервоара е различен при различните автомобили. Един хечбек, например, побира около 50 литра, докато големият всъдеход ‑ два пъти повече. Ако приемем, че средната цена на горивото е около 2 лв (в момента в България е по‑малко) се получава, че за напълването на един резервоар догоре са нужни от 100 до 200 лв. А тази сума не е никак малка за много хора.

Чисто психологически много хора предпочитат да се разделят с по‑малко пари. Те пак ще похарчат същата сума за гориво, но ще го направят на няколко пъти. Същото е положението и с лизинга на някаква стока ‑ човек предпочита да дава по 50 лв. в продължение на 6 месеца (примерно), вместо да извади наведнъж 300 лв (те дори са по‑малко заради лихвата).

В случая с горивото няма никаква разлика, с изключение на това, че шофьорът трябва по‑често да посещава бензиностанцията. Е, той може да спести пари или пък да похарчи повече, ако цените се променят, но това трудно може да се предвиди.

Има обаче един много важен момент, който мнозина пропускат. А той е, че наливането на по‑малко гориво може да се окаже фатално за горивната система на автомобила. Причината е водата в резервоара. Да, в резервоара не всеки автомобил има вода. Всъщност, това е конденз, който се образува от разликата в температурата на въздуха. В него винаги има и влага, и гориво. Водата е по‑тежка и съответно отива на дъното на резервоара, тоест близо до горивната помпа.


гориво


Затова е желателно подобен процес трябва да бъде избегнат или поне минимизиран. А колкото по‑малко въздух има в резервоара (съответно повече гориво), толкова по‑малко конденз се образува. А това означава, че не трябва да се пести при наливането на гориво. Още повече, че независимо от горивото в резервоара, разходът не се променя. Друг е въпросът, дали шофьорът има достатъчно пари в джоба.

Не бива да се пропуска и още нещо. Големите вериги от бензиностанции предлагат бонуси и отстъпки при зареждане на повече гориво. Те изглеждат малки, но пък се трупат с времето, така че не са за пренебрегване. А при наливането на 10‑15 литра обикновено шофьорът не получава нищо.

0 от 500
  • #13
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Гоше ( преди 3 години )
    Правописа ти не го бива, явно часовете по български език са били безполезни за теб.
  • #12
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Георги ( преди 3 години )
    Това е една от най -безполрзните статии ,на които съм попадъл!!!
  • #11
    26 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Винаги догоре- няма как да знаеш каква извънредна ситуация ще имаш в ежедневието или на път, къде ще има катастрофа и ще трябва да обикаляш по третокласни пътища без читави бензиностанции или кога ще затворят и бензиностанциите заради коронясаната настинка
  • #10
    38 rate up comment 3 rate down comment
    Стар шофьор ( преди 3 години )
    Никой не спомена факта, че с времето бензина остарява. Ако се кара рядко колата по добре да се сипва по малко. Иначе бензина застоява в резервоара и влошава качествата си.
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Най-добре ( преди 3 години )
    С капкомера :)
  • #8
    9 rate up comment 15 rate down comment
    Пропов ( преди 3 години )
    Ми аз съм маняк на тема олекотяване и оптимизация . Ако мога даже преди да седна в колата, ходя до тоалетната да се олекотя и аз. Шегата настрана, но всеки допълнителен килограм който местиш изисква допълнителна енергия. Да 30 до 50 кила бензин не са много , но не са и малко. И не ми пука за разхода, просто килата са враг на динамиката и на пътното поведение. То ако има чалъм да махам и климатика през зимата, бих го правил.
  • #7
    24 rate up comment 5 rate down comment
    Петрол ( преди 3 години )
    На всички бензиностанции има настройки да лъжат малко в количеството , така че колкото по често зареждаш по толкова те лъжат...
  • #6
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Бензинджийски мурафе ( преди 3 години )
    Помпите на колонките послъгват първоначално така, че пълнете до горе.
  • #5
    19 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    При резервоар 55л , доливам по 20? ,никога не е на мах но се върти над половината. До горе пълня ако ще имам някакво пътуване поне 300-400 км.
  • #4
    13 rate up comment 25 rate down comment
    Пари на вятъра ( преди 3 години )
    Който има гараж или паркомясто няма никакъв смисъл да си хвърля парите в резервоара. 2 лв на 100 км нощна тарифа и зареждане за 10 секунди седмично: 5 секунди включваш в контакта, 5 изключваш. В задръстване и лошо време не се тресе и не се поти вътре. Климата стопля или охлажда моментално. Кара се само с един *** и за тръгване, и за спиране .. абе културна работа! С едно Нисанче по 20хил. км годишно съм 4 и нещо бона напред за това време. За 3 години се избива, а батерията е в гаранция 8..