fallback

Най-четените статии на 2020 - II част

От най-екзотичните Лади, през митовете за газовите уредби, до двигателите, които изкарват по 500 000 км

2020 едва ли ще остане в спомените ни като особено добра година. Но поне в едно отношение ние в Automedia.bg не можем да се оплачем от нея: през изминалите 12 месеца водещата автомобилна медия в България подобри по няколко пъти всичките си досегашни рекорди за посещаемост. Вече знаем със сигурност, че през декември ще го направи още веднъж, като през този месец за пръв път в историята уникалните посетители на сайта ни ще надхвърлят 1 милион души (данни на Google Analytics). Нека видим и какво в най-голяма степен предизвика интереса ви през тази година. След като ви представихме първата част на най-четените статии тази година (от 20-о до 11-о място), сега идва ред и на първата десетка.                10. Автомобилите, от които СССР нямаше защо да се срамува Прочитания до момента: 192 557 Свикнали сме да се отнасяме с насмешка към съветското автомобилостроене: неговите продукти често бяха недодялани имитации на западни образци, произвеждани след това толкова дълго, че изразът "морално остарели" е твърде слаб в случая. Но в същото време има и немалко машини, които предизвикват уважение заради героичните опити на инженерите да приспособят чужди технологии за суровите съветски условия, или да скалъпят нещо работещо от твърде ограничените ресурси, с които разполагат. Ето десет примера за такива машини, чиито създатели няма от какво да се срамуват. Статията              9. Машините, които собствениците им не сменят по 15 години Прочитания до момента: 220 101 Пазар като българския, където девет десети от продажбите се падат на колите втора ръка (а също и трета, четвърта и пета), е разбираемо всякаква информация за надеждността на употребяваните коли да се радва на голям интерес. В случая говорим за класация на iSeeCars на базата на 350 000 сделки, която показва кои автомобили най-дълго остават в ръцете на собствениците си. В Топ 15 попадат... 15 японски автомобила. Статията                 8. Автомобили за под 10 000 лeва, които си заслужават Прочитания до момента: 228 983 Търсите си кола, но бюджетът ви е ограничен? Експертите на Autocar съставиха този списък от коли на старо в различни класове, които струват по-малко от еквивалента на 10 000 лева. Всички тези модели са се доказали през времето и, макар да не са първа младост, имат какво още да дадат. Статията                  7. 10 коли на старо, от които е добре да се стои надалеч! Прочитания до момента: 235 464      Ако се готвите да купите автомобил на старо и имате някакви колебания или съмнения, хвърлете едно око на този списък. Създаден от експерти по надеждността, той съдържа 10 модела, които не се препоръчват - не защото са лоши коли сами по себе си, а защото са ненадеждни, с твърде сложно устройство или пък с много висока загуба на стойност, което ще ви усложни живота при бъдеща предпродажба. Статията               6. Дванайсет признака, че сте на път да купите трошка Прочитания до момента: 236 746      Покупката на употребяван автомобил си има и плюсове, и минуси. Плюсовете са ясни: спестявате пари, и то все повече, защото цените на новите автомобили растат с доста по-бързо темпо от инфлацията напоследък. Минусите се изразяват най-вече в неизвестностите около техническото състояние на машината. Продавачът, разбира се, е последният човек, който да ви помогне да намалите тези неизвестности. Неговата цел е да продаде автомобила на максимално висока цена - което в повечето случаи е в противоречие с вашата цел, която е да научите максимално много за колата, преди да я купите. Затова трябва да разчитате най-вече на собствените си очи и мозък. Ето някои сигурни признаци, че нещата не са толкова добре, колкото продавачът ги представя. Статията                       5. SUV модели на възраст, които почти не се чупят Прочитания до момента: 239 968 Модата на кросоувърите окончателно завладя пазара - включително и този втора ръка. Но онова, което потенциалните купувачи трябва да знаят, е, че SUV моделите са като цяло по-сложни и по-скъпи за поддръжка от обикновените седани и хечбеци. Като се започне от гумите и се свърши с компонентите на скъпото 4х4 задвижване. Все пак има и кросоувъри на 10-15 години, които дават малко по-добри шансове на собствениците си. Ето пет от тях - но не забравяйте, че надеждността на един автомобил зависи не само от производителя, а и от това как е експлоатиран през изминалите години. Статията                     4. Най-големите митове за газовите уредби Прочитания до момента: 242 037 България е един от най-добре развитите пазари за газови уредби в Европа - четвърта по брой на газстанциите (за пропан-бутан) и първа по тяхната гъстота. По данни на МВР към юли 2020 по пътищата се движат общо 330 182 автомобила на пропан-бутан и компресиран природен газ. И въпреки това около газовите уредби витаят немалко всеобщи убеждения, които не отговарят съвсем на фактите. Газът е напълно екологичен; газът удължава живота на двигателя; колата на газ е подвижна бомба - нека видим какво всъщност се крие зад "нещата, които всички знаят". Статията                 3. Ладите, които никога не сте виждали Прочитания до момента: 245 537 Най-популярната шегичка за ВАЗ в интернет се състои от две снимки. Лявата изобразява еволюцията на BMW Серия 5 през годините. На дясната е "еволюцията" на Лада - една и съща кола в продължение на 45 години и текст "Съвършенството не подлежи на подобряване". Истината е обаче, че Волжският автомобилен завод е произвеждал през годините множество любопитни и дори странни модели. Просто повечето така и не са стигали до пазара, оставайки си като концептуални модели или много малки серии. Статията                   2. Стойте далеч: Шестте най-чупливи автоматика Прочитания до момента: 303 600 Скоростната кутия е вторият най-важен - а също и най-скъп - агрегат в автомобила след двигателя. От нейната надеждност зависи колко комфортно ще можете да ползвате автомобила си, а също и за колко ще го продадете, когато му дойде времето. В наши дни все повече хора клонят към различните типове автоматици - доста по-удобни и по-малко уморителни са. Но също така са и доста по-скъпи, и по-податливи на повреди. Eто с кои от тях трябва най-много да се внимава. Статията                      1. Двигатели, които спокойно правят по 500 000 км Прочитания до момента: 342 373 Някога животът на един автомобил се определяше преди всичко от качеството на купето и от това доколко податливо на ръжда е то. Сравнително просто устроените двигатели обикновено го надживяваха и беше обичайна практика просто да се подмени ръждясалата "опаковка", за да стане колата като нова. В наши дни е точно обратното: технологиите напреднаха и податливи на ръжда купета почти не са останали на пазара. За сметка на това двигателите стават все по-сложни: с турбокомпресори, малки обеми и високи степени на сгъстяване, и с директно впръскване. Днес животът на автомобила зависи в най-висша степен от мотора под капака. Ето седем агрегата, които са достатъчно семпли и надеждни, за да изкарат без проблем 500 000 км без съществени ремонти. При правилната поддръжка, разбира се. Статията

fallback
fallback
Последни