Дори компании, предлагащи автомобили на масовите пазари, като Honda, Toyota и Volkswagen пуснаха модели с малък обем. Повечето от тях бяха пренебрегнати от купувачите по различни причини, а други бяха спрени, тъй като не оправдаха разходите по тях. Изданието Autocar направи подборка именно на такива редки автомобили, които са произведени от масови марки.
В списъка са включени само легални модели, построени в завода на производителя. В него не влизат коли с ограничен тираж (като Bugatti Centodieci, например), състезателни машини, които нямат позволение да се движат по обществените пътища, а също така прототипи и концептуални модели. Не се броят и коли с променено задвижване и специално оборудване.
Най-редките автомобили на масови марки (ГАЛЕРИЯ):
Ford използва името Durango, преди Dodge да кръсти така своя SUV. Този пикап започва живота си като Fairmont Futura - невзрачно купе, споделящо платформата Fox с третото поколение на Mustang. Базираната в Лос Анджелис компания National Coach Works го превърна в пикап, като отряза задната част и добави задна врата, преди да прати колата облатно на Ford. Там я харесаха и я включиха в своята гама, като я изпратиха и на дилърите на марката.
Шефовете на компанията се надяваха, че Durango ще попълни празнината, оставена от Ranchero в гамата на Ford. Това така и не се случи, а след производството на малко повече от 200 бройки моделът беше спрян.

