Дори компании, предлагащи автомобили на масовите пазари, като Honda, Toyota и Volkswagen пуснаха модели с малък обем. Повечето от тях бяха пренебрегнати от купувачите по различни причини, а други бяха спрени, тъй като не оправдаха разходите по тях. Изданието Autocar направи подборка именно на такива редки автомобили, които са произведени от масови марки.
В списъка са включени само легални модели, построени в завода на производителя. В него не влизат коли с ограничен тираж (като Bugatti Centodieci, например), състезателни машини, които нямат позволение да се движат по обществените пътища, а също така прототипи и концептуални модели. Не се броят и коли с променено задвижване и специално оборудване.
Най-редките автомобили на масови марки (ГАЛЕРИЯ):
Нищо в дизайна на този автомобил не подсказва, че той е създаден под същия покрив, под който и Fiat 600. Както и че дизайнерът е един и същ - Данте Джакоза. И все пак италианската фирма позиционира 8V като флагман на марката, който ще трябва да помогне за възвръщане на имиджа на компанията в годините след Втората световна война. Уви, това се оказва неуспешен опит.
Повечето шофьори от този период, които могат да си позволят кола като 8V, искат да седнат зад волана на нещо по-престижно от Fiat. А повечето произведени бройки попадат при ателиета като Pninfarina, които ги използват за доработки.

