Дори компании, предлагащи автомобили на масовите пазари, като Honda, Toyota и Volkswagen пуснаха модели с малък обем. Повечето от тях бяха пренебрегнати от купувачите по различни причини, а други бяха спрени, тъй като не оправдаха разходите по тях. Изданието Autocar направи подборка именно на такива редки автомобили, които са произведени от масови марки.
В списъка са включени само легални модели, построени в завода на производителя. В него не влизат коли с ограничен тираж (като Bugatti Centodieci, например), състезателни машини, които нямат позволение да се движат по обществените пътища, а също така прототипи и концептуални модели. Не се броят и коли с променено задвижване и специално оборудване.
Най-редките автомобили на масови марки (ГАЛЕРИЯ):
Влиятелният вносител на автомобили Макс Хофман убеждава ръководството на BMW да проектира модела 507 за американския пазар. Той е убеден, че така ще засили имиджа на марката на най-големия и най-доходоносен пазар в света. Планът му обаче се проваля, защото колата е много по-скъпа от очакваното. За рекламата не помага дори факта, че Кралят на рока Елвис Пресли си купува два такива автомобила.
В крайна сметка BMW се отказва от 507, след като за 3 години произвежда 252 бройки. Компанията се насочва към проектирането и пускането на по-достъпното 700 и така избягва на косъм фалита.
Нещата се променят през 1978 година, когато излиза M1, което е трябвало да се произвежда съместно с Lamborghini. То също е много рядък модел - от него са направени 453 бройки, от които само 399 могат да се движат легално по пътищата.