Дори компании, предлагащи автомобили на масовите пазари, като Honda, Toyota и Volkswagen пуснаха модели с малък обем. Повечето от тях бяха пренебрегнати от купувачите по различни причини, а други бяха спрени, тъй като не оправдаха разходите по тях. Изданието Autocar направи подборка именно на такива редки автомобили, които са произведени от масови марки.
В списъка са включени само легални модели, построени в завода на производителя. В него не влизат коли с ограничен тираж (като Bugatti Centodieci, например), състезателни машини, които нямат позволение да се движат по обществените пътища, а също така прототипи и концептуални модели. Не се броят и коли с променено задвижване и специално оборудване.
Най-редките автомобили на масови марки (ГАЛЕРИЯ):
Иновативното Audi Quattro е най-известно с това, че доминира над рали-сцената през 80-те години на миналия век. Това е обаче е модел със серийно производство, което продължава повече от 10 години. Високата му цена го прави труднодостъпно за масовия клиент, но все пак Audi успява да продаде над 11 452 бройки.
По-евтиното купе с предно предаване, предлагано между 1980 и 1988 година, е далеч по-успешно, като намира 174 687 купувачи. За това колко е рядък оригиналният модел свидетелство е фактът, че Audi продаде 23 905 бройки от R8 между 2006 и 2014 година.