Opel позагуби малко позиции в България: доскоро втората най-популярна марка по пътищата, през последните години бе изпреварен от Mercedes и вече е на трето място. Но въпреки това регистрираните у нас коли с мълния на логото към 1 декември 2025 надхвърлят внушителния брой 304,000. От тези 304,000 обаче цели 65% са на възраст над 20 години, и още 21% са между 15- и 20-годишни. .

Причините толкова българи да се спират на германската марка са две: тя е достъпна като цени, от една страна, и е относително надеждна като за ниския сегмент, от друга. Но последното съвсем не значи, че опелите не крият и някои подводни камъни. След дълги години доминация на дизелите сега най-популярни на пазара втора ръка са бензиновите агрегати. Затова нека разгледаме основните проблеми при двата най-популярни сред тях: 1.6- и 1.8-литровите Ecotec от трето поколение.
Основните проблеми при 1.6 и 1.8 на Opel (ГАЛЕРИЯ):
Задачата на електронно управлявания термостат е да оптимизира температурния режим на двигателя. Но при серията XER той не е особено качествен и често излиза от строя още след около 50 000 километра пробег, предизвиквайки прегряване на мотора. Замяната му с нов струва 150-200 лева, макар че има и китайски заместители на половин цена, не чак толкова по-лоши.
Много собственици се оплакват, че двигателят загрява трудно, и съответно парното през зимата е слабо.


0