Дори и сериозни автомобилни маниаци може да се затруднят от този въпрос: сещате ли се за модел, който да се е предлагал на пазара и с предно, и със задно предаване в рамките на едно и също поколение ?

Най-големите познавачи вероятно ще се сетят за Rover 75. А също и, с някои уговорки, за Renault 5. Но без съмнение най-известният случай на такава двойственост е Toyota AE86: един от най-желаните от колекционерите модели на японската компания.

Днес за добре запазен екземпляр ще ви поискат поне 20 000 евро - повече от цената й като нова през 80-те. Което направо не е за вярване, при положение, че АЕ86 всъщност е базирана върху обикновената Corolla - солидна, надеждна, но и отчайващо безинтересна кола.

Защо тя се сдобива с такава екзотична версия, и на какво се дължи нарастващата й слава? Нека потърсим отговора в тези недотам известни факти за Toyota AE86.
15 любопитни факта за Toyota AE86 (ГАЛЕРИЯ):
Оттам се стига до втората причина: подсилената АЕ86 се представя доста добре в Група А и в други състезания от онази епоха. Тя участва в Европейския шампионат за туристически автомобили от 1984 до 1988 (с двигател, напомпан до 150 коня) и дори го спечели през 1986 срещу конкуренти като BMW M6, BMW 325i, Rover Vitesse, Volvo 240 Turbo, Mazda 929, Alfa Romeo 75 V6 и Mercedes 190E 2.3-16. Куриозното е, че го постига без нито едно спечелено състезание.


0