Дори и сериозни автомобилни маниаци може да се затруднят от този въпрос: сещате ли се за модел, който да се е предлагал на пазара и с предно, и със задно предаване в рамките на едно и също поколение ?
Най-големите познавачи вероятно ще се сетят за Rover 75. А също и, с някои уговорки, за Renault 5. Но без съмнение най-известният случай на такава двойственост е Toyota AE86: един от най-желаните от колекционерите модели на японската компания.
Днес за добре запазен екземпляр ще ви поискат поне 20 000 евро - повече от цената й като нова през 80-те. Което направо не е за вярване, при положение, че АЕ86 всъщност е базирана върху обикновената Corolla - солидна, надеждна, но и отчайващо безинтересна кола.
Защо тя се сдобива с такава екзотична версия, и на какво се дължи нарастващата й слава? Нека потърсим отговора в тези недотам известни факти за Toyota AE86.
15 любопитни факта за Toyota AE86 (ГАЛЕРИЯ):
По онова време в САЩ тъкмо са въведени първите по-строги мерки срещу замърсяването на въздуха, като особено строги са те в щата Калифорния - основен пазар на Toyota. Заради това за "американските" коли двигателят е скопен до 114 коня и получава код GEC. Същата кола е изнасяна и за Австралия.
Колкото до GELU, това е вариантът на същия агрегат за напречно монтиране, с преработен всмукателен колектор.
Версии на същия мотор са вграждани и в други култови тойоти - като първата MR2 G, Celica 1600GT-R и Carina 1600GT.