Дори и сериозни автомобилни маниаци може да се затруднят от този въпрос: сещате ли се за модел, който да се е предлагал на пазара и с предно, и със задно предаване в рамките на едно и също поколение ?
Най-големите познавачи вероятно ще се сетят за Rover 75. А също и, с някои уговорки, за Renault 5. Но без съмнение най-известният случай на такава двойственост е Toyota AE86: един от най-желаните от колекционерите модели на японската компания.
Днес за добре запазен екземпляр ще ви поискат поне 20 000 евро - повече от цената й като нова през 80-те. Което направо не е за вярване, при положение, че АЕ86 всъщност е базирана върху обикновената Corolla - солидна, надеждна, но и отчайващо безинтересна кола.
Защо тя се сдобива с такава екзотична версия, и на какво се дължи нарастващата й слава? Нека потърсим отговора в тези недотам известни факти за Toyota AE86.
15 любопитни факта за Toyota AE86 (ГАЛЕРИЯ):
Още един озадачаващ факт: ако се съди по кодовете, Levin и Trueno са произвеждани с три различни двигателя: 4A-GE, 4A-GEU и 4A-GEC (да не говорим, че можете да срещнете и 4А-GELU). Под тях обаче се крие един и същи агрегат - четирицилиндров бензин с два вала, 1587 куб. см работен обем, 16 клапана и 130 коня максимална мощност.
Вариацията GEU е монтирана в колите за японския и европейския пазар. Останалият свят получава GE, с изключение на Съединените щати.