Дори и сериозни автомобилни маниаци може да се затруднят от този въпрос: сещате ли се за модел, който да се е предлагал на пазара и с предно, и със задно предаване в рамките на едно и също поколение ?

Най-големите познавачи вероятно ще се сетят за Rover 75. А също и, с някои уговорки, за Renault 5. Но без съмнение най-известният случай на такава двойственост е Toyota AE86: един от най-желаните от колекционерите модели на японската компания.

Днес за добре запазен екземпляр ще ви поискат поне 20 000 евро - повече от цената й като нова през 80-те. Което направо не е за вярване, при положение, че АЕ86 всъщност е базирана върху обикновената Corolla - солидна, надеждна, но и отчайващо безинтересна кола.

Защо тя се сдобива с такава екзотична версия, и на какво се дължи нарастващата й слава? Нека потърсим отговора в тези недотам известни факти за Toyota AE86.
15 любопитни факта за Toyota AE86 (ГАЛЕРИЯ):
Toyota Sprinter Trueno AE86
Двигател: 4-цилиндров двувалов с 16 клапана
Работен обем: 1587 куб. см
Максимална мощност: 130 к. с. при 6600 об/мин
Максимален въртящ момент: 149 Нм при 5200 об/мин
Трансмисия: 5-степенна ръчна
Ускорение 0-100 км/ч: 8.5 секунди
Тегло: 970 кг
Дължина: 4204 мм


0