fallback

5-те най-рискови турбомотора втора ръка

Защо даунсайзингът е такъв проблем при 10-годишните автомобили, и за кои да внимавате особено

През 2009 година в сила влезе европейският стандарт за вредни емисии Евро 5 - не просто набор от малко по-строги изисквания, а радикална промяна в самото автомобилно производство на Стария континент. За да покрият Евро 5, производителите изоставиха предпочитаните дотогава двигатели с атмосферно пълнене и масово взеха да налагат смалени като обем (оттам и терминът downsizing) мотори с принудително пълнене.               Заради спецификите на българския пазар, ориентиран най-вече към автомобили на възраст между 10 и 15 години, тези двигатели едва сега започват масово да навлизат у нас. Което е добре за бъдещите собственици, защото вече има достатъчно информация кои малки турбоагрегати се държат прилично и кои създават повече проблеми.

Трябва непременно да направим уговорката, че "проблемен двигател" не означава двигател, който задължително ще създава ядове. Първо, поведението на един 10-годишен автомобил зависи колкото от производителя, толкова и от последвалата експлоатация и поддръжка. И второ, дори при най-"проблемните" и зле поддържани двигатели сериозни дефекти дават сравнително малка част. Все пак обаче има разлика дали тази малка част е 1% от всички двигатели от този вид на пазара, или, да кажем, 10%.

Най-проблемните турбомотори (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #30
    Чук до #26 ( преди 22 часа )
    Ти си земи едни три кенчета с духалка 0,9 литра и ще видиш дали 350 к дали кон боб яде ха ха ха
  • #29
    Тодор Тодоров ( преди 1 година )
    Пише ли ECOTEC, на двигателя, не купувай този автомобил
  • #28
    До 25 ( преди 1 година )
    И кво им е модерното на "модерните " двигатели бе ***. Тия с ремуците в маслото? Щот били безшумни и ееологични за балъци кст теб? Които след 120 к разбират схемата нов ремък йок, нов двигател, ама директно нова кола....
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    Впускателни клапани хаха
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    От текста следва да се разбере, че инженерите нищо не разбират, докато журналистите и кварталните майстори са гении. Като е олекотен двигателят и е повишено налягането, мислите ли, че тия неща не са отчетени, пресметнати и не са взети мерки? От личния ми опит, двигател под 350 хил км при нормална експлоатация няма проблеми, независимо коя година е произведен. Повече просто не карам. И в същото преме и преди 30 години съм чувал за дефектни двигатели. Повтарям дефектни!
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    На когото му липсва автомобил с атмосферен двигател и 120 нМ при 3500 оборота при тегло 1300 кг, да си наеме кола под наем. Има едни такива китайски. Едва крета и гори 8/100. Еквивалентът му с малък турбо мотор лети с ниски обороти и гори 6/100. Ама е модерно да оплюваме модерните двигатели...
  • #24
    Почти ( преди 3 години )
    Много добра статия. Имах такси три цилиндъра 0.900 с турбо взимано ново. Издържа до 120000 километра и се разделихме с него, другите четири цилиндъра с по два клапана и без турбо са живи повече от 800000 километра.
  • #23
    Караколю ( преди 3 години )
    Поредната пропагандица от клас "ефтинджос" До 2015 почти всички двигатели са ***,но видите ли след това вече са ОК!Извода купете си кола до 5г. да направите оборот на официалните "дилъри" а не на Дупница и Гурубляне. Обаче след 5-10г. пак ще пишат двигателите 2015-20г са *** и т.н. Имам памет и много добре помня когато ги рекламирахте тез турбобензини като върха на сладоледа,коъто ще свали дизела.Е дизела го свалиха но не те а евро политиците и зелените либерасти.ДПФ,Ад блу го съсипаха!
  • #22
    bulava ( преди 4 години )
    най-накрая една добре написана и истинска статия
  • #21
    23 ( преди 4 години )
    чутовен интеуект. Тук ги няма японските мотори само защото японците както винаги се сетиха с десет години закъснение да правят даунсайзинг. Ако беше статия за атмосферни мотори, 1.8 на Тойота влизаше директно на върха. А и новия им 1.2 турбо е едно цвете...
fallback
Последни