fallback

5-те най-рискови турбомотора втора ръка

Защо даунсайзингът е такъв проблем при 10-годишните автомобили, и за кои да внимавате особено

През 2009 година в сила влезе европейският стандарт за вредни емисии Евро 5 - не просто набор от малко по-строги изисквания, а радикална промяна в самото автомобилно производство на Стария континент. За да покрият Евро 5, производителите изоставиха предпочитаните дотогава двигатели с атмосферно пълнене и масово взеха да налагат смалени като обем (оттам и терминът downsizing) мотори с принудително пълнене.               Заради спецификите на българския пазар, ориентиран най-вече към автомобили на възраст между 10 и 15 години, тези двигатели едва сега започват масово да навлизат у нас. Което е добре за бъдещите собственици, защото вече има достатъчно информация кои малки турбоагрегати се държат прилично и кои създават повече проблеми.

Трябва непременно да направим уговорката, че "проблемен двигател" не означава двигател, който задължително ще създава ядове. Първо, поведението на един 10-годишен автомобил зависи колкото от производителя, толкова и от последвалата експлоатация и поддръжка. И второ, дори при най-"проблемните" и зле поддържани двигатели сериозни дефекти дават сравнително малка част. Все пак обаче има разлика дали тази малка част е 1% от всички двигатели от този вид на пазара, или, да кажем, 10%.

Най-проблемните турбомотори (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #19
    До 21 ( преди 3 години )
    Кое е остарялото на двигателите на Тойота? Може би това, че са с вътрешно горене ли? Е да, вярно, че горят само бензин/дизел, а не бензин/дизел И масло, като германските двигатели. Обаче германците с тяхното "технологично превъзходство" много си усъвършенстваха двигателите и вече маслото се налива отделно от горивото.
  • #18
    Бен Газара ( преди 3 години )
    Евалля, евалля!!!
  • #17
    Стамат ( преди 3 години )
    Еее, рядко добра статия!!!Браво!!
  • #16
    Eie ( преди 3 години )
    По голям *** от тси няма. Пълен *** . Нова кола закупена 2012 още на 60 хил двигателя Тотал щета. Добре, че беше в гаранция още. След изтичане на гаранцията повреда в кутията дсг. След това отново проблем в подменения двигател
  • #15
    Хи хи ( преди 3 години )
    Пък смехуркото от # 5, който сигурни кара немски леген тип вагинален, например ГоУф, качваш се и караш, не забелязва, че класацията я водят немски глокници недоразумения
  • #14
    Младенецо ( преди 3 години )
    Обаче Младенчо #6 е абсолютен класик. Купил си чисто нова кола преди цели 10 години, помислил си тогава, че е хванал Господ за шлифера и още му държи влага на момчето. Колата му вече станала на 10 години, а той завалията, още е с нагласата, че кара нова кола и има наглостта да се разпорежда, как "Г.а.н.ч.о.в.ц.и.т.е." карали коли на по 10 години и сега трябвало вече да си купуват нови коли. И хич не се усеща, че и той е като тях, с неговата 10 годишна кола. Гоуем баровец е Малденчо, няма спор.
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    добре е да се знае, че 2012-та е преломната година... Сега ако Горубляне чете тук - от утре табелите ще са - НОФ ФНОС! СЛЕТ 2012-ТА! НОФ МОТОР БЕС ВЕРИГА! ПЕРФЕТНА!
  • #12
    До 4 ( преди 3 години )
    Те тъкмо инженери ги дават тия награди...
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Винаги съм препоръчвал коли с италиански дизели или бензинови двигатели. Ако не ви се кара италианска кола, има японски или немски с такива мотори. Атмосферните итаилански са практически вечни, за дизеловите знаем - те са доста по-полуряни.
  • #10
    До Младен ( преди 3 години )
    Младенчооу, твоята кола като вече е на 10 г. значи сега и ти си като ***.я. Май и ти ще трябва да си купуваш нова кола, а не само бай ти Гaн.я.
fallback
Последни