Преди да ви представим тези мотори, които са произведени от едни от най-големите автомобилни компании на света, трябва да направим важна уговорка. Определението "чупещ се и ненадежден двигател" е доста условно.
Често много рано и без видима причина от строя излизат не всички, а само част от моторите от определено семейство. Съответно, постепенно се събира информация за това, кое при тях се чупи най-често. В същото време оставалите двигатели от този модел без проблем изкарват заложения от производителя ресурс.
На света няма примери за семейство двигатели, при което половината произведени мотори да се развалят още докато са в гаранция. Производителите бързо взимат мерки и пускат все по-усъвършенствани и съответно по-здрави агрегати, защото в противен случай страда репутацията на съответната марка.
В случая ще се спрем само на стандартни мотори, които са широко разпространени и съответно добре познати. Сред тях не попадат жертви на даунсайзинга като 3-цилиндровия 1.0 R3 на Opel, който е много проблемен, както и страдащият от прегряване Ford 1.0 Ecoboost.
5 проблемни двигателя при коли на старо (ГАЛЕРИЯ):
При пробег от около 80 000 км се разтяга ангреажната верига, като проблемът е в обтегача. С дълъг живот не могат да се похвалят и инжекторите за дирекно впръскване на горивото. Съответно, то става "неправилно" - неизгорялото гориво отмива маслото от стените на цилиндрите, заради което от строя излизат свещите, може да се стигне и до хидроудар.
Напълно разбираемо е, че тези мотори не се ползват с особено доверие на пазара на употребявани автомобили.