Преди да ви представим тези мотори, които са произведени от едни от най-големите автомобилни компании на света, трябва да направим важна уговорка. Определението "чупещ се и ненадежден двигател" е доста условно.
Често много рано и без видима причина от строя излизат не всички, а само част от моторите от определено семейство. Съответно, постепенно се събира информация за това, кое при тях се чупи най-често. В същото време оставалите двигатели от този модел без проблем изкарват заложения от производителя ресурс.
На света няма примери за семейство двигатели, при което половината произведени мотори да се развалят още докато са в гаранция. Производителите бързо взимат мерки и пускат все по-усъвършенствани и съответно по-здрави агрегати, защото в противен случай страда репутацията на съответната марка.
В случая ще се спрем само на стандартни мотори, които са широко разпространени и съответно добре познати. Сред тях не попадат жертви на даунсайзинга като 3-цилиндровия 1.0 R3 на Opel, който е много проблемен, както и страдащият от прегряване Ford 1.0 Ecoboost.
5 проблемни двигателя при коли на старо (ГАЛЕРИЯ):
Поблемите са свързани със системата за смазване, като това води до увеличен разход на масло, коксуване, течове на масло през пръстените и вентилацията. Неудачен е и термостатът. В резултат на отлаганията в двигателя, клапаните, маслената помпа и маслените канали се стига до поражение по почти всички основни детайли на матора. На всичко отгоре електрическата система също излиза от строя преди 100 000 км.
Създателите на двигателя взеха мерки и го модернизираха, като отстраниха всички "болести". От 2011 година моторът се продава под индекс EP6C, като той е далеч по-здрав от предшественика си.