Преди да ви представим тези мотори, които са произведени от едни от най-големите автомобилни компании на света, трябва да направим важна уговорка. Определението "чупещ се и ненадежден двигател" е доста условно.
Често много рано и без видима причина от строя излизат не всички, а само част от моторите от определено семейство. Съответно, постепенно се събира информация за това, кое при тях се чупи най-често. В същото време оставалите двигатели от този модел без проблем изкарват заложения от производителя ресурс.
На света няма примери за семейство двигатели, при което половината произведени мотори да се развалят още докато са в гаранция. Производителите бързо взимат мерки и пускат все по-усъвършенствани и съответно по-здрави агрегати, защото в противен случай страда репутацията на съответната марка.
В случая ще се спрем само на стандартни мотори, които са широко разпространени и съответно добре познати. Сред тях не попадат жертви на даунсайзинга като 3-цилиндровия 1.0 R3 на Opel, който е много проблемен, както и страдащият от прегряване Ford 1.0 Ecoboost.
5 проблемни двигателя при коли на старо (ГАЛЕРИЯ):
Поставя се още на Citroen, BMW и Mini.
Създеният с дейното участие на BMW двигател дебютира при Mini през 2006 година. След това той се появява на модели на концерна PSA и на някои автомобила на BMW. В продължение на няколко години печели титлата "Двигател на годината", като предлага висока мощност от сравнително нисък обеч, турбина twin-scroll, система за промяна на фазите на газоразпределение, директно впръскване, "умна" водна помпа и отличен баланс между производителност и разход на гориво.
Списъкът от проблеми е идентичен с тези на моторите на Volkswagen, които посочихме по-рано, причината също - неоправдано сложна конструкция с прекалено изтънени поли на буталата и цилиндрови стени. Атмосферните двигатели изкарват до 80 000 км, когато излиза от строя обтегачът на ангренажа. При турбоверсията ресурсът е дори по-малък.