Преди да ви представим тези мотори, които са произведени от едни от най-големите автомобилни компании на света, трябва да направим важна уговорка. Определението "чупещ се и ненадежден двигател" е доста условно.
Често много рано и без видима причина от строя излизат не всички, а само част от моторите от определено семейство. Съответно, постепенно се събира информация за това, кое при тях се чупи най-често. В същото време оставалите двигатели от този модел без проблем изкарват заложения от производителя ресурс.
На света няма примери за семейство двигатели, при което половината произведени мотори да се развалят още докато са в гаранция. Производителите бързо взимат мерки и пускат все по-усъвършенствани и съответно по-здрави агрегати, защото в противен случай страда репутацията на съответната марка.
В случая ще се спрем само на стандартни мотори, които са широко разпространени и съответно добре познати. Сред тях не попадат жертви на даунсайзинга като 3-цилиндровия 1.0 R3 на Opel, който е много проблемен, както и страдащият от прегряване Ford 1.0 Ecoboost.
5 проблемни двигателя при коли на старо (ГАЛЕРИЯ):
Тези два двигателя получиха престижни награди през периода 2001-2011 г. - за модерни решения в съчетание с впечатляващи характеристики. Но при реална експлоатациия тези бензинови "четворки" проявяват много и най-разнообрази капризи. Повечето претенции са към семейството N46, което масово се произвеждаше доскоро. Той се среща на моделите 1-Series, 3-Series и 5-Series, а също така и на X3.
Един от основните недостатъци е отсъствието на пръчка за измерване на нивото на маслото в двигателя. А датчикът за същото това ниво нерядко лъже. Всички мотори от семейството имат висок разход на масло, като той достига до 1 литър на 1000 км, а различните течове водят до маслен глад, последствията от който са неприятни.