IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-надеждните коли на 5 години според TUV 2021

На дъното тук е гамата на Dacia, но и два от най-скъпите модели на Volkswagen

За съжаление няма напълно сигурен начин да разберете дали един употребяван автомобил си струва покупката, или ще ви създава ядове. Различните класации за надеждност са в най-добрия случай допълнителен ориентир, който не замества внимателния преглед в доверен сервиз. Има безброй подобни проучвания, но това на TUV, германската асоциация за технически прегледи, ни се струва сред по-достоверните, защото разчита не на анкети, а на резултати от 4.6 милиона технически инспекции.
  
   
Италия, употребявани, втора ръка
Повечето "нов внос" в България идва от Италия, където и условията, и шофьорските навици са различни от тези в Германия
 
   
И все пак не го приемайте на сляпо доверие. Първо, става дума за автомобили, поддържани при германски стандарт, карани по германски пътища и с германски горива. В България по-голямата част от т. нар. "нов внос" идва от Италия, където условията са доста различни. И второ, коефициентът на повреди при TUV не прави голяма разлика между дреболии и големи, скъпи за отстраняване дефекти.

Все пак докладът на TUV е ценен, защото позволява да се проследят тенденциите при отделните модели през годините - какво се случва с качеството при смяна на поколенията, след фейслифт, или при смяна на произвеждащия завод. В предишните дни ви запознахме с резултатите от доклада за 2021 година в категориите 10-11-годишни, 8-9-годишни и 6-7 годишни. Сега идва ред на 4-5-годишните, тоест на автомобили, произведени през 2015-2016 година.
  
  
Най-надеждните автомобили на 4-5 години според TUV 2021 (ГАЛЕРИЯ):


   
     

Непосредствено след 20-ата позиция се нарежда BMW X1, което за пореден път затвърждава репутацията си на най-неподатливия на дефекти модел на баварците. Прави впечатление отстъплението на Toyota Auris, Yaris и Avensis, които в предишни години бяха сред най-добрите. Още по-шокиращо изглеждат нещата при Honda Jazz, която бе в Топ 3 при десетгодишните коли, но тук е едва 90-а.
Положително е развитието при Hyundai i20, който се е изкачил 87 места нагоре и вече е 21-и. Nissan Qashqai и Volkswagen Passat също изведнъж се изстрелват от дъното, където бяха при 7- и 9-годишните, и тук са в първата половина на таблицата.
   
   
BMW X1 2015
И след смяната на поколенията X1 си остава най-малко податливия на повреди модел на BMW
   
    
ДРУГИ ПОПУЛЯРНИ МОДЕЛИ:
В зелената зона: 21. BMW X1, 23. Hyundai i20, 24. Audi A6 и A7, 25. Skoda Superb, 27. Porsche Cayenne, 28. Toyota Auris, 29. Skoda Fabia, 30. Mazda CX-5, 31. Suzuki SX4, 32. Opel Corsa, 33. Audi Q7, 34. Audi A3, 35. VW Touareg, 37. Audi A4 и A5, 38. Volvo S60 и V60, 40. Toyota Avensis, 41. Toyota Yaris, 42. VW Golf, 43. Ford Kuga, 46. Mazda 3, 48. VW Polo, 50. Mazda 6, 52. Volvo V40
В жълтата зона: 53. Opel Zafira, 54. BMW X3 и X4, 55. Opel Astra, 56. Nissan Qashqai, 61. Suzuki Swift, 63. Mercedes E-Class, 64. VW Passat, 65. Seat Leon, 67. Skoda Octavia, 70. Ford Mondeo, 72. BMW Серия 1, Peugeot 308, 78. Skoda Yeti
В оранжевата зона:  79. Honda Civic, 80. Nissan Juke, 82. Opel Insignia, 83. BMW Серия 3 и 4, 84. MINI Hatch, 86. Ford Fiesta, 89. Skoda Rapid, 90. Honda Jazz, 93. Ford Focus, 94. VW Touran, 96. Hyundai i30, 97. Peugeot 208, 99. Renault Clio, 100. Kia Ceed, 101. Peugeot 2008, 102. Nissan X-trail, 104. Seat Ibiza
В червената зона: 106. Ford S-Max, 107. VW Caddy, 108. Citroen Berlingo, 109. Fiat Panda, 111. Renault Megane, 113. Citroen C3, 114. BMW X5 и X6, 115. Kia Sportage, 116. VW Tiguan, 117. Fiat 500, 118. BMW Серия 5 и 6
  
  
Volkswagen Sharan
Произвежданият в Португалия VW Sharan като надеждност е по-зле дори от три пъти по-евтините от него модели на Dacia
  
   
На дъното без особена изненада откриваме на практика цялата гама на Dacia - има логика най-достъпните в ценово отношение автомобили в Европа да не са сред най-надеждните. Няма обаче никакво подобно обяснение защо два от най-скъпите модели на VW - Passat CC и Sharan - са на абсолютните последни места по брой дефекти. Sharan е по-зле дори от по-евтиния Seat Alhambra, с когото се прави на една и съща поточна линия в Палмела, Португалия.
   
  
ПОСЛЕДНИТЕ 10:
121. Renault Kangoo - 15.5 (79 000 км)
122. Dacia Sandero - 15.8 (59 000 км)
123. Ford Ka - 15.9 (50 000 км)
124. Dacia Duster - 16.0 (67 000 км)
125. Dacia Dokker - 17.3 (71 000 км)
126. Seat Alhambra - 18.4 (88 000 км)
127. Dacia Lodgy - 18.8 (80 000 км)
128. Dacia Logan - 19.2 (72 000 км)
129. VW Passat CC - 19.8 (90 000 км)
130. VW Sharan - 20.3 (93 000 км)

 

0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудогорец 9 ( преди 3 години )
    Всички мазди са в зелената зона!
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудогорец 9 ( преди 3 години )
    Всички мазфи са в зелената зона!
  • #16
    7 rate up comment 2 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    Dacia Dokker е здрав работен кон. В държавите където върха на поддръжката се счита смяната на масло веднъж в годината доста ги карат (в Централна Америка например). Явно си нямат TUV да ги просвети че са ненадеждни, щото за 4 месеца там не видях нито едно Caddy или Tiguan, и само един Golf, но има доста Duster и Koleos. Основно се кара Toyota и Nissan (особено в джунглите), но има и Kia и Honda по градовете. Като отида следващият път ще се пробвам да ги просветя че германските коли са най-здрави
  • #15
    13 rate up comment 0 rate down comment
    До 20 ( преди 3 години )
    Тая класация е полезна за купувачи в Германия. Българския джамбазин не купува коли с изрядни документи и ТЮФ. Той купува от автоморги. Отписани застрахователно, таксита, служебни и т.н. коптори на 300к км за по 2-3 хил евро. Закърпва ги малко и ги пробутва за 10к евро.
  • #14
    7 rate up comment 0 rate down comment
    до 19 ( преди 3 години )
    Тая класация е полезна за купувачи втора ръка, не пета ръка.
  • #13
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Че аз да не купувам ( преди 3 години )
    кола за среден пробег 50 000 км за 5 години? Тези коли си лежат по салоните.А си купувам на старо на 300 000 и я карам 50 000 на година. Затова купувам само Тойота.
  • #12
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Как да дадеш 26 000 лв за нова Дачичя бе братче ..
  • #11
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 3 години )
    трайното увреждане от системно ползване на рено се изразява в самоизживяването като абсолютен неудачник! Подобно на долния със строшената дачия...
  • #10
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Факт! ( преди 3 години )
    Ще си купя Дачия ще я троша всеки ден и за 25 години пак шр ми излезе по-еетима от фау ве.
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    A на баба ти хурката е още по-добра