На кои употребявани коли си струва да се доверите и с кои да сте извънредно внимателни? Няма ясен отговор на този въпрос, но поне някакъв ориентир може да бъде годишната класация на TUV, германската асоциация за технически прегледи. След като ви представихме заключенията от доклада за 2021 за автомобилите на 10-11 години, и за тези на 8-9 години, сега идва ред на онези, продадени през 2012 и 2013, които по време на последните технически инспекции са били на 6-7 години.
Най-любопитните наблюдения от тази категория накратко: масов подем в качеството при Mercedes, полярни представяния за различни модели на VW и BMW, и отстъпление на Toyota от признанието за най-надеждна японска марка - в тази категория има нов лидер.
20-те най-надеждни коли на 6-7 години според TUV (ГАЛЕРИЯ):
Компактният кросоувър на Opel е стъпил всъщност върху платформата Gamma II, разработена от корейското поделение на GM (бившата Daewoo). По-ранните бройки от модела дори се произвеждаха в Корея, в Бупьон, и се внасяха в Европа. Те отчитат 9.7 коефициент на повреди при среден пробег 83 000 км.
По-нататък в подреждането прави впечатление доброто представяне и на другите модели от групата на VW, ползващи новата MQB платформа. Seat Leon e 28-и, Skoda Octaviа - 38-а, което е доста по-добре от представянето им в предишни години.
От френските автомобили отново най-добре се представя сглобяваното в Испания Renault Captur. За сметка на това Honda Jazz, която при 9-годишните бе 13-а, тук се е смъкнала до 37-о място. Най-добре представящата се японска марка вече не е Toyota, а Mazda.
Mazda измества Toyota като японската марка с най-добро представяне пред TUV - с четири модела в Топ 25 срещу само един на по-големия конкурент
ДРУГИ ПОПУЛЯРНИ МОДЕЛИ:
В зелената зона: 21. Audi A6, 22. Audi Q3, 24. Mazda CX-5, 26. MINI Hatch, 28. Seat Leon, 29. BMW X3 и X4, 30. Renault Captur, 31. Audi A4, 33. Volvo XC60, 34. Toyota Avensis, 35. Mitsubishi ASX, 36. Mercedes C-Class, 37. Honda Jazz, 38. Skoda Octavia, 39. Mercedes E-Class, 41. Toyota Yaris, 46. Skoda Rapid, 47. Skoda Yeti, 48. Suzuki Swift, 50. Honda Civic
В жълтата зона: 51. BMW Серия 1, 52. Volkswagen Polo, 54. BMW X5 и X6, 57. Opel Astra, 60. BMW Серия 3, 61. Kia Ceed, 62. Opel Zafira, 65. Renault Clio, 66. Mitsubishi Colt, 70. Opel Insignia, 71. Skoda Superb, 72. Fiat Panda, 73. Skoda Fabia, 74. Ford Fiesta,
В оранжевата зона: 77. Dacia Sandero, 78. VW Caddy, 79. Opel Corsa, 82. Peugeot 208, 84. Hyundai i30, 86. Peugeot 308, 87. Ford Focus, 89. Nissan Juke, 92. Seat Ibiza, 93. Kia Rio, 96. Citroen C4, 97. Nissan Qashqai, 98. Kia Sportage
В червената зона: 102. Ford Ka, 104. Volkswagen Tiguan, 105. BMW Серия 5, 106. Renault Megane, 109. Citroen C3, 110. Hyundai i20, 111. Ford Mondeo, 112. Nissan Micra
Dacia Logan е на последно място в класацията на TUV за 6-7-годишни автомобили. Тук обаче попадат както автомобили от второто поколение на модела, дебютирало в самия край на 2012, така и коли от първото
Много силните резултати на Golf и Touareg обаче контрастират доста с представянето на други модели на VW. Polo e почти в средата на таблицата, бестселърът Tiguan е чак в червената зона, след 100-о място, а Passat, Sharan и Passat CC са направо сред 10-те най-повреждащи се коли, редом с несравнимо по-евтини машини като Fiat Punto и Dacia Logan. В червената зона попадат също Ford Mondeo и даже BMW Серия 5, което повдига въпроса дали отливът на купувачи от сегмента на бизнес седаните се държи само на SUV-модата, или има и по-рационални причини.
ПОСЛЕДНИТЕ 10:
113. Seat Alhambra - 22.2 (120 000 км)
114. Ford Galaxy - 22.3 (136 000 км)
115. VW Passat - 22.5 (146 000 км)
116. Dacia Duster - 22.7 (92 000 км)
117. Fiat Punto - 23.6 (78 000 км)
118. VW Sharan - 24.2 (126 000 км)
119. VW Passat CC - 25.3 (120 000 км)
120. Dacia Lodgy - 25.6 (102 000 км)
121. Renault Kangoo - 27.1 (97 000 км)
122. Dacia Logan - 30.9 (102 000 км)