IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-здравите и най-чупливите 10-годишни коли според TUV 2021

Германци и японци на върха, французи в дъното, но и няколко сериозни изненади

Коя употребявана кола си струва и от коя да стоите надалеч? Това е най-важният въпрос за българския автомобилен пазар, където 9 от 10 души избират кола втора ръка. А също и най-трудният за отговор, по две причини. Едната е, че качествата на един употребяван автомобил зависят много от това как е експлоатиран и поддържан, и са строго индивидуални. Втората е, че съществуват безброй класации за надеждност по модели, но те толкова често си противоречат, че не може да им се вярва много.
  
  
TUV
  
   
Тази на германската Асоциация за технически инспекции (TUV) все пак е от най-достоверните, защото разчита не на анкети сред клиенти като повечето други, а на данни от извършените през годината технически прегледи - а те са цели 4.8 милиона. Докладът й за 2021 година вече е факт и в следващите дни ще ви запознаем с по-любопитните заключения от него, като започваме с най-важната за българския пазар категория - на автомобилите между 10- и 11-годишна възраст.

Все пак няколко неща, които да имате предвид. TUV не отчита всички възникнали повреди, а само отразените в сервизната книжка или констатираните по време на технически преглед. Освен това изчислява среден брой дефекти, без да прави разлика между изгорял фар и повредена скоростна кутия. И накрая докладът включва само моделите, за които има достатъчно автомобили в системата на компанията - което обяснява отсъствието на марки като Lexus или Alfa Romeo, които са слабо популярни в Германия.


20-те най-надеждни автомобила на 10-11 години (ГАЛЕРИЯ):

   
  
  
В челото, както обикновено, са почти изцяло германски и японски автомобили, но докато в предишни години съотношението бе в полза на азиатците, сега е обратното. Най-челно класираният корейски модел е Hyundai i20 - на 38-о място, а най-челно класираният френски е Peugeot 107, близнакът на Toyota Aygo, което е 41-о.
  
  
Dacia Sandero 2010
Dacia Sandero, най-евтиният автомобил в Европа, има същия коефициент на надеждност като три пъти по-скъпия Ford Mondeo
   

ДРУГИ ПОПУЛЯРНИ МОДЕЛИ: 21. Toyota Yaris, 24. Skoda Superb, 25. Opel Insignia, 26. Toyota Auris, 32. Volkswagen Tiguan, 33. BMW X6 и X5, 34. Mazda 6, 37. Ford Fiesta, 39. BMW Серия 5, 42. Skoda Octavia, 43. Opel Astra, 46. Opel Corsa, 47. BMW Серия 1, 56. Volkswagen Polo, 57. BMW Серия 3, 58. Seat Ibiza, 59. Mercedes C-class, 61. Renault Megane, 62. Honda Civic, 64. Volvo S40 и V50, 65. Audi A6, 66. Opel Zafira, 71. Suzuki SX4, 73. Mercedes GL, 74. Volkswagen Passat, 75. Peugeot 308, 77. Kia Ceed, 78. Ford Mondeo, 79. Dacia Sandero, 84. Suzuki Swift, 86. Fiat Punto, 88. Renault Clio, 90. Ford Focus.


Приятно впечатление прави представянето на най-евтиния автомобил в Европа, Dacia Sandero, която е доста пред машини като Hyundai Tucson, Nissan Qashqai и Seat Leon, и с абсолютно равен показател с три пъти по-скъпия Ford Mondeo.
 
   
Hyundai Tucson
Попадането на далеч не евтиния Hyundai Tucson сред последните три несъмнено е разочароващо

  
В дъното на класацията по традиция попадат френски модели, разнообразени тук от Qashqai, Tucson, Mazda 5 и произвеждания в Бразилия Volkswagen Fox.

ПОСЛЕДНИТЕ 10:
91. Ford Galaxy - 31.7 коеф. (186 000 км)
92. Volkswagen Fox - 31.8 (105 000)
93. Peugeot 207 - 31.9 (107 000)
94. Renault Twingo - 32.0 (103 000)
95. Citroen C4 - 32.7 (120 000)
96. Nissan Qashqai - 32.9 (136 000)
97. Mazda 5 - 33.0 (146 000)
98. Hyundai Tucson - 34.0 (130 000)
99. Dacia Logan - 36.2 (134 000)
100. Renault Kangoo - 37.5 (137 000)

0 от 500
  • #55
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Петър ( преди 3 години )
    Най здравите марки са тези които са над 10 години и са все още по пътищата да не говорим за тези от миналия век които беднотята на прехода направи герои,другото е само драсканици и маркетинг
  • #54
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    При така направена оценка, достоверността е ниска. Едно е собственик на Мерцедес, който плаща редовно за поддръжка, съвсем друго е собственик-бачкер, който закарва колата си в сервиз, когато спе да върви. Естествено същият ще кара бюджетна кола като Дачия например.
  • #53
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Име ( преди 3 години )
    До55 така е. Аз даже съм си взимам други продукти със въпросния TUV и са дефектирали доста бързо. За сега съм най доволен от Тойота.
  • #52
    20 rate up comment 6 rate down comment
    Карач ( преди 3 години )
    Повярвах, че една и съща техника с различни емблеми са много различни по чупливост. След вече многогодишни наблюдения на един ЖП прелез нещата ми се изясниха. Немските коли, прехвалените модели и марки и колите с по-висока цена и по-скъпа подръжка едвам пропълзяваха през неравностите. Другите коли, особено френските, обичайно не забавяха на неравностите (по-комфортна возия с по-здрава механика). Изводите се налагат сами.
  • #51
    27 rate up comment 0 rate down comment
    coolpower1 ( преди 3 години )
    Така сигурно това е цитирано и преди мене, явно не е изгодно за немците да се прави разлика между изгорял фар и строшена скоросна кутия или задрал цилиндър и тн..."Освен това изчислява среден брой дефекти, без да прави разлика между изгорял фар и повредена скоростна кутия."...Тая класация е напълно безсмислена.
  • #50
    18 rate up comment 6 rate down comment
    един с фиат ( преди 3 години )
    ДО 21....Г-н разбирач вие колко Фиат-а сте ПРИТЕЖАВАЛИ В ЖИВОТА СИ???? На какво се базират глупавите ви писания? Ааааа ...сетих се...на база махленски майстори дето само повтаря "Доич машина' само 'Доич машина" а си кара ЛАДА-та и не знае какво е всъщност това. Като ще да е "Доич машина" що не караш ФОРД бе ***
  • #49
    8 rate up comment 2 rate down comment
    gog ( преди 3 години )
    Ама имат ли газова , на метан ли са? Дизел бензин. Никой нищо не пише.
  • #48
    29 rate up comment 3 rate down comment
    Курти Хоев ( преди 3 години )
    Абе имайте си пари, карайте си каквото ви е кеф. Спрете да сте тарикати по светофарите и лентите, карайте с 5-10км над ограничението, за да не изнервяте останалите хора и всичко е 6. Имайте кинти и няма да ви плашат ремонтите и всичко. Не може да си Барба Ганьос и да трепериш, дали днеска, дали утре няма да ти искат 600-700лв в някой сервиз и да занулиш месеца.
  • #47
    34 rate up comment 2 rate down comment
    Alex ( преди 3 години )
    Няма как Сандеро и Логан да се разминават с много, защото това практически е една и съща кола с малка конструктивна разлика в багажното пространство.
  • #46
    32 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Колегата по- долу е прав. Доста хора в Германия преди ТЮФ минават на преглед и си ремонтират колите, и естествено това са хората с по скъпите коли. Не е за учудване защо Дачията и Клиото са последни в класацията - със сигурност не се купуват от хора с възможности и много са служебни и обикновено се карат като за последно.