fallback

Най-здравите и най-чупливите 10-годишни коли според TUV 2021

Германци и японци на върха, французи в дъното, но и няколко сериозни изненади

Коя употребявана кола си струва и от коя да стоите надалеч? Това е най-важният въпрос за българския автомобилен пазар, където 9 от 10 души избират кола втора ръка. А също и най-трудният за отговор, по две причини. Едната е, че качествата на един употребяван автомобил зависят много от това как е експлоатиран и поддържан, и са строго индивидуални. Втората е, че съществуват безброй класации за надеждност по модели, но те толкова често си противоречат, че не може да им се вярва много.              Тази на германската Асоциация за технически инспекции (TUV) все пак е от най-достоверните, защото разчита не на анкети сред клиенти като повечето други, а на данни от извършените през годината технически прегледи - а те са цели 4.8 милиона. Докладът й за 2021 година вече е факт и в следващите дни ще ви запознаем с по-любопитните заключения от него, като започваме с най-важната за българския пазар категория - на автомобилите между 10- и 11-годишна възраст.

Все пак няколко неща, които да имате предвид. TUV не отчита всички възникнали повреди, а само отразените в сервизната книжка или констатираните по време на технически преглед. Освен това изчислява среден брой дефекти, без да прави разлика между изгорял фар и повредена скоростна кутия. И накрая докладът включва само моделите, за които има достатъчно автомобили в системата на компанията - което обяснява отсъствието на марки като Lexus или Alfa Romeo, които са слабо популярни в Германия.

20-те най-надеждни автомобила на 10-11 години (ГАЛЕРИЯ):

          В челото, както обикновено, са почти изцяло германски и японски автомобили, но докато в предишни години съотношението бе в полза на азиатците, сега е обратното. Най-челно класираният корейски модел е Hyundai i20 - на 38-о място, а най-челно класираният френски е Peugeot 107, близнакът на Toyota Aygo, което е 41-о.       Dacia Sandero, най-евтиният автомобил в Европа, има същия коефициент на надеждност като три пъти по-скъпия Ford Mondeo    

ДРУГИ ПОПУЛЯРНИ МОДЕЛИ: 21. Toyota Yaris, 24. Skoda Superb, 25. Opel Insignia, 26. Toyota Auris, 32. Volkswagen Tiguan, 33. BMW X6 и X5, 34. Mazda 6, 37. Ford Fiesta, 39. BMW Серия 5, 42. Skoda Octavia, 43. Opel Astra, 46. Opel Corsa, 47. BMW Серия 1, 56. Volkswagen Polo, 57. BMW Серия 3, 58. Seat Ibiza, 59. Mercedes C-class, 61. Renault Megane, 62. Honda Civic, 64. Volvo S40 и V50, 65. Audi A6, 66. Opel Zafira, 71. Suzuki SX4, 73. Mercedes GL, 74. Volkswagen Passat, 75. Peugeot 308, 77. Kia Ceed, 78. Ford Mondeo, 79. Dacia Sandero, 84. Suzuki Swift, 86. Fiat Punto, 88. Renault Clio, 90. Ford Focus.

Приятно впечатление прави представянето на най-евтиния автомобил в Европа, Dacia Sandero, която е доста пред машини като Hyundai Tucson, Nissan Qashqai и Seat Leon, и с абсолютно равен показател с три пъти по-скъпия Ford Mondeo.       Попадането на далеч не евтиния Hyundai Tucson сред последните три несъмнено е разочароващо

   В дъното на класацията по традиция попадат френски модели, разнообразени тук от Qashqai, Tucson, Mazda 5 и произвеждания в Бразилия Volkswagen Fox.

ПОСЛЕДНИТЕ 10: 91. Ford Galaxy - 31.7 коеф. (186 000 км) 92. Volkswagen Fox - 31.8 (105 000) 93. Peugeot 207 - 31.9 (107 000) 94. Renault Twingo - 32.0 (103 000) 95. Citroen C4 - 32.7 (120 000) 96. Nissan Qashqai - 32.9 (136 000) 97. Mazda 5 - 33.0 (146 000) 98. Hyundai Tucson - 34.0 (130 000) 99. Dacia Logan - 36.2 (134 000) 100. Renault Kangoo - 37.5 (137 000)

fallback
  • #25
    Заркин ( преди 4 години )
    Пропуснали са да впишат за най трошливи коли Мерцедес от нисък клас като Б класа
  • #24
    до 24 ( преди 4 години )
    Дори не схващам какво имаш предвид. Различните модели е нормално да са с различен среден пробег. По принцип тези с по-малък обикновено са в по-лошо състояние, защото са карани почти изцяло градско - а режим с къси преходи, чести спирания и потегляния е най-лошото за механиката
  • #23
    до 19 ( преди 4 години )
    като ти гори евтина част често, това значи ли, че колата е надеждна? :D общо взето, от дреболиите си личи кой колко старание и контрол влага в производствения процес. В това отношение TUV може да е полезен допълнителен ориентир. Но не и основен критерий при избора на кола. Основният критерий трябва да е конкретната кола - как е поддържана, колко е натоварвана, в какво състояние е. 75% от бъдещите проблеми идват от това, а не от завода и вложените технологии и материали
  • #22
    кво речи!? ( преди 4 години )
    Тази класация няма как да е по-нагласена. Коефицент 20 при 160 хил км , друга коефицент 17 при 100 хил км !?
  • #21
    До 21 ( преди 4 години )
    Този с коментара 21 да вземе да прочете някоя книга да се ограмоти малко и тогава да влиза тук
  • #20
    анонимен ( преди 4 години )
    това е безумната логика на голяма част от местното население - важното е да е евтино за оправяне, пък това че висиш по сервизите и колага пред блока повечето време няма значение - важното че шарнира (дето се чупи всяка седмица) да е 20лв. ... Докато така се разсъждава - ще има е марки като рено, дачия и фиат да осигуряват "спокойствие" то на такива индивиди, както и да осигуряван непрекъсната работа на сервизите и кварталните майстори.
  • #19
    анонимен ( преди 4 години )
    Алфа - автомобил за ценители .Алфа въвежда сисистемата тwin spark -двоойно запалителни свещи - това се изплзва от Ferarri в F1
  • #18
    анонимен ( преди 4 години )
    #18 пак не схващаш нали? Никой не оценя в тази статистика кой е по-скъпия ремонт... само честотата на проблеми от всякакъв род. Пак казвам, ако ще бушонче да е - ако гори всеки ден - еми проблем е! няма как да се правим че го няма.
  • #17
    Тюфа ( преди 4 години )
    Статистика от преглед при който най големите проблеми според TUV са разбито окачване - шарнир, биалетка, кормилен накрайник, на цена от 10 до 20 или малко повече лева за масовите автомобили, износени спирачки - също невероятно скъп проблем за отстраняване, теч на масло от гарнитурата на картера - ужас. И това е критерия за оценка на автомобила за здравина, а проблем в скоростните кутий - DSG, AF40. Двигателя - TSI, TFSI, CDTI. Разход на масло и други подобни, няма страшно, то си е нормално.
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
    Един познат си купи 4-годишен Пасат на реални 160хил и 5 години по-късно с още 170хил отгоре (по френските пътища) , ако го полира и измие кожения салон ще е много по-добър от новия внос.
fallback
Последни