fallback

Най-здравите и най-чупливите 10-годишни коли според TUV 2021

Германци и японци на върха, французи в дъното, но и няколко сериозни изненади

Коя употребявана кола си струва и от коя да стоите надалеч? Това е най-важният въпрос за българския автомобилен пазар, където 9 от 10 души избират кола втора ръка. А също и най-трудният за отговор, по две причини. Едната е, че качествата на един употребяван автомобил зависят много от това как е експлоатиран и поддържан, и са строго индивидуални. Втората е, че съществуват безброй класации за надеждност по модели, но те толкова често си противоречат, че не може да им се вярва много.              Тази на германската Асоциация за технически инспекции (TUV) все пак е от най-достоверните, защото разчита не на анкети сред клиенти като повечето други, а на данни от извършените през годината технически прегледи - а те са цели 4.8 милиона. Докладът й за 2021 година вече е факт и в следващите дни ще ви запознаем с по-любопитните заключения от него, като започваме с най-важната за българския пазар категория - на автомобилите между 10- и 11-годишна възраст.

Все пак няколко неща, които да имате предвид. TUV не отчита всички възникнали повреди, а само отразените в сервизната книжка или констатираните по време на технически преглед. Освен това изчислява среден брой дефекти, без да прави разлика между изгорял фар и повредена скоростна кутия. И накрая докладът включва само моделите, за които има достатъчно автомобили в системата на компанията - което обяснява отсъствието на марки като Lexus или Alfa Romeo, които са слабо популярни в Германия.

20-те най-надеждни автомобила на 10-11 години (ГАЛЕРИЯ):

          В челото, както обикновено, са почти изцяло германски и японски автомобили, но докато в предишни години съотношението бе в полза на азиатците, сега е обратното. Най-челно класираният корейски модел е Hyundai i20 - на 38-о място, а най-челно класираният френски е Peugeot 107, близнакът на Toyota Aygo, което е 41-о.       Dacia Sandero, най-евтиният автомобил в Европа, има същия коефициент на надеждност като три пъти по-скъпия Ford Mondeo    

ДРУГИ ПОПУЛЯРНИ МОДЕЛИ: 21. Toyota Yaris, 24. Skoda Superb, 25. Opel Insignia, 26. Toyota Auris, 32. Volkswagen Tiguan, 33. BMW X6 и X5, 34. Mazda 6, 37. Ford Fiesta, 39. BMW Серия 5, 42. Skoda Octavia, 43. Opel Astra, 46. Opel Corsa, 47. BMW Серия 1, 56. Volkswagen Polo, 57. BMW Серия 3, 58. Seat Ibiza, 59. Mercedes C-class, 61. Renault Megane, 62. Honda Civic, 64. Volvo S40 и V50, 65. Audi A6, 66. Opel Zafira, 71. Suzuki SX4, 73. Mercedes GL, 74. Volkswagen Passat, 75. Peugeot 308, 77. Kia Ceed, 78. Ford Mondeo, 79. Dacia Sandero, 84. Suzuki Swift, 86. Fiat Punto, 88. Renault Clio, 90. Ford Focus.

Приятно впечатление прави представянето на най-евтиния автомобил в Европа, Dacia Sandero, която е доста пред машини като Hyundai Tucson, Nissan Qashqai и Seat Leon, и с абсолютно равен показател с три пъти по-скъпия Ford Mondeo.       Попадането на далеч не евтиния Hyundai Tucson сред последните три несъмнено е разочароващо

   В дъното на класацията по традиция попадат френски модели, разнообразени тук от Qashqai, Tucson, Mazda 5 и произвеждания в Бразилия Volkswagen Fox.

ПОСЛЕДНИТЕ 10: 91. Ford Galaxy - 31.7 коеф. (186 000 км) 92. Volkswagen Fox - 31.8 (105 000) 93. Peugeot 207 - 31.9 (107 000) 94. Renault Twingo - 32.0 (103 000) 95. Citroen C4 - 32.7 (120 000) 96. Nissan Qashqai - 32.9 (136 000) 97. Mazda 5 - 33.0 (146 000) 98. Hyundai Tucson - 34.0 (130 000) 99. Dacia Logan - 36.2 (134 000) 100. Renault Kangoo - 37.5 (137 000)

fallback
  • #15
    none ( преди 4 години )
    Порше 911 пак най-надеждната кола на германската планета ;))). BMW X5 и X6 и Opel Insignia по-надеждни от Honda Civic. VW Golf като 5 годишен беше доста назад, но същият вече като 10 годишен сериозно е вдигнал нивото и е станал надежден. Той като виното остарява този Голф ;))) Пожелавам на вярващите в класацията да си купят Opel Insignia вместо Honda Civic ;)))
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    Това си е чиста статистика, и няма общо с измислени класации базирани на запитвания... САМО че статистиката трябва да се "чете" правилно за да се извадят правилните изводи. Ключов момент е "без да прави разлика между изгорял фар и повредена скоростна кутия." което означава, че не може да се вади директно заключение за даден автомобил при несъществени разлики в броя повреди.. НО все пак ако дадена кола се разваля 100 пъти а друга 5 пъти, дори фарове и бушончета да са - извинявам се, но не е добр
  • #13
    до 12 ( преди 4 години )
    докато продължаваш само да гледаш картинките, без да четеш текстовете, естествено ще е да мммммучиш
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Алфа пък да е чак с 5 коли продадени. Като гледам си правят по 50К на година, което не е хич зле. За Стелвиото и Джулията чувам само прекрасни отзиви и за надеждност и за кеф. Свършили са си работата.
  • #11
    Деа ( преди 4 години )
    ТУВ кво разбират тея ве, кой ги знае кви са маскари и те.*** знае най добре, той най хитър и никога не е прееван кат си вземе на далавера новия внос от горубляне на 514 хил. Аудита и мерцове на 140 х. *** не е виждал, ама много ги разбира щот един му разказал, че познава един дет веднъж се возил докат чистел *** в германия.
  • #10
    ммммм ( преди 4 години )
    Японски кошници и Дачия Сандеро -най-здрави ! Боже,боже,прибери си вересиите !
  • #9
    уффф ( преди 4 години )
    Егати глупостите !
  • #8
    до 2 ( преди 4 години )
    С последното изречение си се характеризирал абсолютно точно! Няма какво да се добави! Браво за точната самопреценка!!
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Като видях Ауди Q5 и А4 в топ20 по надеждност и ми стана ясно,че няма нужда да чета нататък. Всеки ситроен и фиат са по здрави от тези две скъпи кошници. Всеки монтьор с поне 10 години стаж ще го потвърди...не тези в сервизите на ваген естествено
  • #6
    И както винаги... ( преди 4 години )
    и навсякъде по света в такива класации, рено и производните му заемат категорично последните места! Така е било, така и ще бъде.
fallback
Последни